Fodervärd sökes
Pga sjukdom måste jag tyvärr minska ner kaninantalet tillfälligt och har därför beslutat mig för att försöka hitta en fodervärd till "Snix" 🙂
Snix är en blåbrokad hane på lite drygt 1 år (f. april -12), en väldigt söt sådan med "nallebjörnslook". Hans föräldrar (och övrig släkt) är välmeriterade hoppkaniner, och Snix har även tävlat en del. Snix är helt okomplicerad att hantera, han kan dock bli lite arg när han blir "triggad" av annan hane, men annars är han jättesnäll och go'.
På hemmaplan hoppar han riktigt fint, tyvärr har han ibland nosat lite för mycket på tävling för att det ska bli några topplaceringar. Just nu är han klassad lätt med 1 pinne i krok, höjd och längd har vi aldrig testat. Han tävlade senast i mitten av maj, så förhoppningsvis har han inte tappat allt för mycket av tävlingskonditionen ifall någon vill testa att tävla med honom.
Snix lånas ut på foder under sommaren, ev. längre. Vi befinner oss i Dalarna, och jag vill inte skicka iväg honom alltför långt bort, dvs. Skåne, norra Norrland osv. Spelar egentligen inte så stor roll om någon bara vill ha honom till kel eller till tävling, det viktigaste är att han får det bra och lite mer uppmärksamhet än han får nu 🙂
Har inga bilder att bjuda på just nu, eftersom jag sitter vid "fel" dator, men jag kan skicka bilder senare vid intresse.
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
Har du fått mitt PM? :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
#1 Japp, det har jag, och nu har jag svarat 😃
Snix har nu flyttat till sin fodervärd där jag tror att han kommer att ha det bra, tråden kan därför låsas eller tas bort 🙂