Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninfotografering-tips-och-konstruktiv-kritik
Läst 394 ggr
Highlandertess
0

Foto utomhus?

Jag har inte så många foton på min Ella utomhus, så denna vecka tänkte jag fixa lite. Men behöver lite tips?. Har sett så många fina utomhusbilder här. Mitt problem är ljuset. Jag har en digitalkamera där det inte går att ändra inställningar så värst mycket. Till viss del går det. Så jag undrar hur ni gör i olika ljusförhållanden? Vad ni ändrar på, vilken vinkel ni tar i (t.ex. solen bakom kaninen eller från sidan etc) o.s.v.? Tränar på att bli en bättre fotograf :-) Tacksam för alla råd!

Vemsan
0

Prova dig fram mellan olika vinklar :) Det kan bli bra med solen bakom kaninen, men det kan också bli dåligt så att tästa dig fram är det tipset jag har :D

Hälsningar Vemsan

Elina.
0

Vilken färg? är kaninen du ska fotografera? Vad har du för kamera? Ställ in porträttfoto om det går (brukar vara en bild på ett ansikte eller liknande).

Highlandertess
0

#2 - Hon är viltgrå med rödaktig ton. Min kamera är en digitalkamera; Canon Powershot A430. Det går att ställa in mellan landskapsbild (antar jag att de menar, är bild på ett berg) och närmare bild (bild på blomma). Jag ska testa att ställa in den på "blomman" då :-)

Lizzan
0

#3 Blomman är macro tagning, dvs att bakrunden bilr suddig och det man fokuserar på skarpt. Jag tror inte att det blir så fina bilder om du har den inställningen när du fotar en kanin som rör på sej. Blomm inställningen passar nog bäst till blommor

Elina.
0

#4: Nej, du har helt rätt, man ska inte använda det när man fotar djur som rör sig. Dock så får man jättefina stillbilder när man ställt in macro

Highlandertess
0

#4 - Aha..är det vad blomman betyder :-) Tack för hjälpen! Jag ska kolla vidare i menyn på kameran och se vad jag hittar.

Lizzan
0

Lycka till! :D

ciss
0

Lycka till pch glöm inte att visa bilderna sen! :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Highlandertess
0

#8 - Ja, om bara vädret kunde tillåta lite sol nån dag så jag kunde ta bilder också :-)