Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 944 ggr
Jojje991
0

Gravid elr inte?

Hej!! Jag har för 3 veckor sedan parar mina kaniner!! Men jag är fortfarande fundersam om honan e gravid. Hennes beteende har definitivt ändrats på henne men hon har inte blivit fet . Hon ska föda om ungefär en vecka så hon har börjat med redet nu typ men är det normalt att en gravid hona är smal? Är hon är inte sådär jätte fet… Tacksam för svar;)

MVH/ JOHAN STOLTZ - Mithraz 2011-05-04 <3

Fridaaaa
1

Vissa syns det inte på att dem är dräktiga, andra syns det på. Hon kanske bara har få ungar eller så är hon skendräktig?.

Smala brukar dem dock inte vara vid dräktighet men ska dem inte vara normalt sätt heller, utan normalviktiga. Var hon normalviktig vid PARNING? Är också viktigt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ljusta
2

Om honan blir fet/jättefet som dräktig så har man gett för mycket mat. Men att de får större mage är normalt. Alla honor blir inte runda när de är dräktiga, det beror på hur ungarna ligger och hur många de är. Om en vecka så vet du :)

Ljustadalens kaningård

Jojje991
0

Ok tack för tipsen :)

MEMFS
0

Min hona syntes det inte alls på att hon vänta smått och hon klämde ut tre stycken. Hon började boa 1½ vecka innan dock och ungefär 3½ dag innan dom kom så kunde jag känna små rörelser i magen:)

Tiildiii
0

Min hona syntes det ingenting på men hon fick 8 ungar :-)

Jojje991
0

Ok vad bra!! Då slipper jag oroa mig :)

Fridaaaa
0

Så om en vecka vet du om hon är dräktig eller om det har varit skendräktighet 🙂 Men om hon är smal (det är för mig inte normalvikt), så bör du öka fodret lite.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jojje991
0

Ok , tack för tipsen :)

Jojje991
0

Hon har fött ungar för en vecka sedan :)) det blev 4-5 stycken :))

BeccaTilda
1

4 eller 5? :D

Nypåkaniner
0

vad bra

Jojje991
1

Hon födde fyra st , det var lite svårt och se men det sr då ingen dödsbädd och alla e ute och skuttar och är glada :)