Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 279 ggr
Sjooja
0

Dräktigheten

Jag parade mina hona för ca 3dagar sen. Dagen efter hade hon blivit "agressivare". Man fick inte bära henne. Men det är ju lite konstigt.. Efter bara 1 dag. Förut var hon helt underbar <33 Men nu har hon blivit anorlunda. Hennes päls har blivit konstigare :S

Sjooja
0

*putt*

soten
0

Konstigt Fundersam

soten
0

putteliputt

Sjooja
0

Joo, väldigt konstigt.. Redan första dagen!

soten
0

Hmm .. Vad fin häst du har! Är det din ?? *fundersam*

Sjooja
0

#5 Japp, det är mig Oskyldig

[Zoie]
0

Konstigt :D

[Zoie]
0

*putt*

Sjooja
0

*putt*

Vill gärna ha svar!

soten
0

#6 Okej då vet jag

Tina-A
0

Kan vara skendräktighet.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Sjooja
0

#11 Tror du det? Men jag tror parningen blev lyckad! För hanen ramlade av henne.

soten
0

Vissa honor brukar hoppa på hanen efter!

[Niike]
0

Vissa honor blir agressiva när de är dräktiga. Vad är det för fel på hennes päls då?

Sjooja
0

#14 Joo hennes päls är inte len som den var förut. Svårt att säga hur den är.

#13 Joo, hon hoppade på hanen efter.

Jag vill veta när jag ska sluta hoppa med henne.  Fast hon är lat! Hon årkade inte hoppa 3 bommar. Hon hoppar 8 bommar annars!

Sjooja
0

#14 Joo hennes päls är inte len som den var förut. Svårt att säga hur den är.

#13 Joo, hon hoppade på hanen efter.

Jag vill veta när jag ska sluta hoppa med henne.  Fast hon är lat! Hon årkade inte hoppa 3 bommar. Hon hoppar 8 bommar annars!

Tina-A
0

Du kan nog hoppa med henne i iaf 2 veckor till.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Sjooja
0

Okej :)

myriis
0

Jag skulle nog sluta hoppa med henne direkt..

Lolitas
0

E hon dräktig tycker jag inte du ska hoppa henne utan låta henne vara ifred och bara promenera.

Att pälsen blivit annorlunda tillsammans med det beteendet så tidigt skulle jag trott berodde på sjukdom snarare än dräktighet. Hormonerna tilltar inte på några timmar utan det tar minst ett par dagar. Mina honor förändras först någon vecka efter om de ens ändrar på sig.

Sjooja
0

Okej. Man börjar märka att hon har bebisar. Hon har blivit lite tjock :)

callo
0

Synliga tecken brukar inte komma förräns efter minst 2 veckor.

Lolitas
0

Hon kan omöjligt ha blivit tjockare redan, än så länge kanske inte ens ägg o spermie träffat varandra. Därtill så märks inte fostrena förän vid två veckor.

Det är viktigt att man inte bara vill för mycket utan verkligen väntar på de riktiga signalerna. Jag litar inte på att en hona ska föda förän hon har mjölk, har gjort sitt bo efter dagarna 20 och jag med lättthet känner både ungarna och att hon börjat öppna sig.

Elvis_chippi
0

Konstigt, fast jag tror inte att det beror på det :P honan blir inte så där aggresiv så fort!

Milly_94
0

Rebbeexx a har nog rätt