Stressade kaniner
Har precis fått hit två omplaceringar, två bröder (2 år) som bor i en stor utebur, som är avdelad med nät på mitten, men oj vad dom verkar stressade, springer fram och tillbaka hela tiden, det ösregnar och dom verkar inte ha en tanke på att gå in i sina hus. Funderar om det verkligen är så bra att ha dom så där, borde dom inte bli lugnare om dom inte ser varann.
Har dom bott med varandra innan? isåfall tycker jag du ska sätta ihop dom igen om de funkar bra ihop då de kan bli väldigt stressigt för dom att komma till ett nytt ställe och sedan skiljas åt.
Minns att mina hanar jag hade när jag var liten blev olyckliga när vi skiljde dom åt efter ett bråk, de sprang fram och tillbaka längst plankan vi delade av buren med och sedan blev överlyckliga när de fick träffa varandra igen.
Om de inte bott ihop bör dom flytta ifrån varandra så de inte känner lukten av varandra då de också är väldigt stressigt för dom.

DOm har bott som dom bor nu i en avdelad bur, dom kan ju inte bo tillsammans för då slåss dom ju. Dom kommer ju att omplaceras och det är ju inte säkert att dom hamnar på samma ställe.
då bör du flytta isär dom mer tycker jag då de säkert är lukten av varandra som gör dem stressade, när de är nytt ställe så finns de inget revir och de blir mer okända för varandra än innan.
Jag skulle ha särat dem så de inte ser varandra.

Ja det blir så nu i alla fall, dom kommer inte att omplaceras till samma ställe.

Flyttade den ena kaninen till en bur utom synhåll och på en gång blev den kvarvarande mycket lugnare, från att konstant ha sprungit runt runt eller fram och tillbaka, så ligger han nu i huset och myser, regnar ute, men det spöregnade även i går kväll, när dom var bredvid varann och då sprang dom omkring fast dom var totalt dyngsura. Båda flyttar i morgon till olika hem och det känns som att det inte alls är nån bra ide att ha dom som dom var, fast dom förra ägarna nog trodde det.
#6 Fler djur du fått ta hand om?:O

#7 Ja, det är likadant varje sommar.
#8 Vad surt :/
Varför omplacerar de inte dom själva?

Dom skulle resa bort i 3 veckor och skulle först inackordera dom, men sen kom det fram att dom inte ville ha kvar dom och då trodde dom inte att dom skulle hinna få dom omplacerade innan dom åkte.
#10 Jaha, vad tråkigt :/
Bra att du ställer upp och hjälper djuren hitta nya hem, stort eloge :)