Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 479 ggr
ciss
0

Koppel

Hur långt koppel har du till din kanin?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Jag har ett som är 2,5 som jag använder. Tycker att det är ganska bra längd när man hoppar, långa koppel trasslar jag jämt in mig i och kortare känns helt enkelt för kort.

Har också ett 1,5-meters som jag brukar sätta fast i det andra kopplet när jag t.ex ligger och läser så får hon skutta runt.

www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Har ett som är 1 m och två som är 2.5/3 m ungefär. Sen använder jag flexikoppel ibland på dem större kaninerna, det är 5 m långt.

ciss
0

#2: Wow! Hur mycket kostade 5-meterskopplet?

www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

Jag har 1 3m, 2-3 2½m, 1 1½m. (vad jag kommer ihåg) men jag anväder mest ett blått flexikoppel på 5m :)

myriis
0

#3: Ingen aning.. det är ju flexi som vi egentligen ahr till hundarna :)

Har funderat på att köpa ett 6 m koppel, men jag vet inte.. Kanske blir för trassligt

ciss
0

#5: Jo, blir nog väldigt trassligt när man ska hoppa och så. Lindar upp mitt 2,5 lite när vi hoppar, annars så slänger det bakom henne så mycket om jag springer långt bakom och om jag springer bredvid så släpar det ju nästan ..

Fast det går ju att använda typ när man ligger och läser & kaninen kan skutta runt :)

www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

Har typ flexi, men jag drar ut hela åt Isaac så det inte ska bli så jobbigt och dra(även om det inte verkar vara det) :P

- Mvh Emma

Annaaa
0

Jag har också ett 5-meters flexi! Tycker det funkar bra eftersom det är så lätt att variera koppellängden. På en stor gräsmatta är det bra med 5 m, men på andra ställen är det kanske bättre med 2 eller 3 m.

huldisen
0

jag har ett som ær 5 m och två som ær 2 meter tror jag ;)

L8sson
0

jag har ett svart koppel som e jätte långt vet ej hur långt de e ..