Kaninförsäkring ??
Nu har vi varit inne till veterinären 2 ggr men våran kanin utan försäkring (glömde bort att skaffa en) och veterinären sa - Skaffa en försäkring där tandvård ingår….. Har frågar Agria och Sveland men där ingår den inte.
Är det någon som vet om det är något försäkringsbolag som har just tandvård som ingår ??
Finns mig veterligen inte, tyvärr. Hade varit suveränt om det fanns. Vad är det för åkomma ni varit till veterinären för?
Första gången för ca 6 v sedan så hade hon gjort illa en klå, den stod rakt åt sidan och hon haltade så hon fick en spruta så hon nästan somnade och hon klippte av hela klon. Räkningen landade på 950 kr. Nu på torsdagsmorgonen fick hon 2 ungar, en död och en levande och på fredagsmorgon fick hon en unge till och moderkakan kom först 12 tim senare och på lördagsmorgonen var hon jättedålig. Hela lördagen så låg hon bara, hon hade inte ätit bajsat och kissade hon så kom det bara vatten…… Vi åkte in akut på lördagen, hon röntgades och det enda hon hittade var att livmodern var stötte än normalt men hon kunde inte se någon urinblåsa(uttorkning???). Hon fick 4 sprutor vätska insprutat under huden och en antibiotica spruta och dagen efter så var hon (tack gode gud). Nu är hon en glad och pigg kanin och jag vill inte ens veta vad denna räkning slutade på(har inte fått den) så nu ska jag ha en försäkring på henne :)
Det kanske inte finns tandförsäkring men första tjejen sa ju det ?
skulle stå att nästa dag var hon som vanligt igen :)
#2 Aj då, vilken osis ni och kaninen haft! Det är tyvärr galet dyrt med veterinärbesök, jag är glad att jag har försäkring på mitt långöra. Ang tandförsäkring så kan det kanske ha tillkommit nyligen? Jag har Sveland och har inte fått någon info om detta, så antar att det isf gäller ett annat försäkringsbolag…