Vänja Mozart..
.. vid att ligga på rygg!
Håller just nu på att vänja Mozart vid att ligga på rygg, det underlättar ju en hel del vid kloklippningen ;)
Men har har aldrig gillat det så det är lite sprattlande när jag vänt på honom, men jag ska ha tålamod och vänja honom, öva så ofta jag kan :) Åtminstonde en gång per dag iaf ^^ Sen får vi se, han kanske gillar det tillslut? xD Någon som har några tips? eller nått? :)
Gör det till en bra stund.. att när han har legat på rygg då får han godis. för då förknipar han ligga på rygg = Godis ^^
Jaa ^^ Det är bra, det försöker jag med oxå ^^
Det är bara att hantera kaninen mycket så lär du se resultat efter en tid! Träning & upprepning är det bästa receptet. :-)
*putt*
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Lycka till:D Tänkte försöka vänja Alpha vid det också nångång … Och hon är ju inte så liten heller precis .. ^^
Lycka till! :D
#5 Aa ^^ Börja tidigt, ju tidigare desto bättre xD

Lycka till! Bara träna och träna :)
Det har redan blivit framsteg ^^ Nu kan han ligga still ett tag relativt lugn :) Det behöver mycket mer träning, det vet jag, men det är ändå kul att se framsteg på kort tid :)

min kanin kunde ligga på rygg och äta :)
#10 Jaa det är typ det jag försöker med xD Han får en massa godsaker är han ligger stilla :) Fast då får han ligga lite på sidan ;)

Hur gåre? :)
Undrar som Kajsa, hur har det gått? :)
Oj ;D Jag har helt glömt att uppdatera er ;)
Det har gått riktigt bra :) Han sprattlar inte alls lika mycket, visst han är inte helt lugn heller alltid, men det är mycket bättre, jag håller i honom varje dag så det blir bara bättre, jag är så glad :D

hur länge ska dom ligga i början? 5 sekunder? 1 minut?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#17, man kannske kan hålla i armarna?, fet faktiskt inte:P
När jag tränade småkaninerna la satt jag på rumpan och drog upp knäna, sen lajag kaninen på mina lår, bara lite lutning bakåt, och sen mer och mer lutning. Svårt att förklara.
lycka till

Håller på med samma sak med Myran! Tålamod xD
#16 Jag höll i Mozart tills han slutade sprattla, då släppte jag ner honom, då lär han sig att han får komma ner om han är snäll :)
#17 Jag håller runt låret och bröstkorgen på Mozart när jag ska sätta ner honom, annars sprattlar han, men det gäller att hitta sina grepp xD
#21 Jag håller nog likadant, höger hand på bröstkorgen och vänster hand om rumpan/låret. Det gäller bara att vänja henne vid att inte sprattla;)

åt vilket håll ligger han, huvudet mot din mage, eller huvudet utåt?, eller har du han vilande på ena armen up och ner?
Ibland ligger han på rygg och ibland på mage, han har sidan mot mig ^^

jag ska testa vänja tjoffasen tills han kan liga på rygg och äta:P
Han blir alltid rädd när han ligger på rygg..