Viltsvart/svart
Vad är skillnaden på viltsvart & svart?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Aha, okej. Trodde att det var nått sånt ;)
www.frihetenskaniner.se
#1: Dendär kaninen är järngrå
Viltsvart är A_ Be Be C_ D_ G_ medan svart är A_B_C_D_gg

#3: Har du någon bild på en viltsvart?
www.frihetenskaniner.se
#3 Aha, det stog viltsvart iaf på hennes hemsida .. :P
#4: En viltsvart ser likadan ut som en svart kanin. Har säkert någon bild, kan leta efter någon lite senare.

Ingen skillnad på utseendet på svart & viltsvart kanin :)

Aha, jag trodde att det typ var någon pytteliten skillnad. Vet inte riktigt vad, men nu vet jag i alla fall. Tack :)
www.frihetenskaniner.se
Om det inte är nån skillnad.. hur vet man då vilken som är vilken ? Eller finns det inget som heter vanligt "svart", utan säger man viltsvart om alla svarta ? *lite lost* ;D
Trodde också det var skillnad, att viltsvart var mer skiftande i färgerna och att svart var helt hel-svart.

Har för mig att en svart kanin har mörkare bottenfärg än viltsvart. Men det är inget man ser med blotta ögat. Man måste säkert titta lite närmare för att verkligen se.
Aha då förstår jag :) Jag trodde också att viltsvart var mer skiftande, eller typ "spräcklig", o svart mer kolsvart… Undrar vad min kanin är då ^^

Men vanlig svart (alaska) är ju mycket djupare färg. Även om en viltsvart ska vara så djupt färgad som möjligt, är det inte lika.
Nej, man kan inte se någon större skillnad på de två. Parar man däremot får man reda på vad kaninen är för ngt, om man inte har stamtavla.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus