Bommar?
Alltså om man ska bygga ett hinder man ska ju inte ha trä bommar. Och då undrar jag om ni vet vad man han ha istället för trä?

*putt*

Nån som vet?

Jag använder trä-bommar som är lätta :/ Men för det mesta plats (som vi köper)

Jag har bara tre plastbommar till ett hinder jag har köpt ..

#5 Okej :)

*putt*
* putt*

kan man göra träbommar ihåliga?

Jag hittade VÄRSTA fyndet på ClasOhlsons, det är typ elrör, alltså ihåliga lätta plaströr som man brukar ha elkablar i. Kostade typ 10 kr styck och de var 2 meter långa, så jag sågade bara till de i lämplig längd, det var super!!

#10 Bild?

ska försöka hitta!!

Alltså, man målar ju över texten där!

9 kr styck var det visst t.om.!

Hah kanske jag åker dit nån dag!
bommar är gjorda av elrör, även libras! Ö&B 13:-/3meter
varför ska man inte ha trä?
#18 Det är väl att det blir tungare att riva och gör ondare att slå i tror jag. Vet inte säkert x)
Hälsningar Vemsan

tänk på att hindret måste gå att riva. :)
Sånna bambupinnar(stavning?:P) man brukar ha till trädgården är också bra, bara såga lite och måla väldigt lätta o så:)
#18, eftersom de är tyngre, en bom kan lätt flyga upp när kaninen river och landar den rakt på kaninen kan den skadas. Även elrör kan kaninen skada sig på.
Bamburör går sönder ganska lätt och trådar gärna upp sig. De är heller inte de mest fukttåliga. Hade ett set men de va slut efter 2 år. Elrör har jag som har 20 år på nacken här hemma.
Elrör går att MÅLA på med hobbyfärg! Inga problem, har bommar som är 10 år gamla, blåmålade o de ser ut som när jag målade dem. Elrör går dessutom att såga i med hjälp av en fin såg (med små "taggar"). Går man på Ö&B får man för en hundring ca 30 bommar á 60cm samt en rulle tejp i valfri färg o tjocklek.

#19 och #23 ok, anade att det var ngt sånt ;)
#19 och #23 ok, anade att det var ngt sånt ;)

jag köpte på bygg ole, där kostade det 25 kr för 3 meter.. (20mm i diameter)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
köpte ida elrör :) 10kr för 2 meter.

Ska köpa elrör så fort jag hittar några. :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Vi har då elrör som bommar och dom funkat jätte bra

Håller med, elrör är jättebra.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

jag ska köpa elrö idag
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Plats är det på mitt hinder :)

jag har byggt två hinder.. men på dem är det tunna blommpinnat.. men nästa hinder blir med elrör

Jag har byggt ett hinder med bamduträ.