Vilka grenar?
Vilka grenar kan kaninen gnaga på? kan de gnaga på päron grenar?
Tror det, ingen aning faktiskt.. äppelgrenar går iaf.. ^^

jag tror att det kvittar. bara det är FRUKT-träd så går det bra :) har jag hört..
Frukt-träd
Men om man bor i lägenhet, hur ska man då få tag i fruktträds-grenar? 
Bra fråga

Ok men mamma vill inte att jag tar från äppelträden.. och vi har ett JÄTTE stort päronträd.. så jag kan nog ta därifrån?

Det går även bra att ge kaninerna grenar av sälg, blåbärsris, späda hallonkvistar. Även lite tall går bra.
#7 Åh, vilken tur. :)
Går det att ge från vinbärsbuskar med?

Jag har testat med nån liiten gren från vinbärsbuske, men det verkade dom inte gilla.. Inte mina iaf..
Men blåbärsris är nåt jag rekommenderar starkt! Det är dom jätteförtjusta i! ;) Men ge inte för mycket direkt om dom inte är vana. Och det kan missfärga urinen, bara så ni vet, men det är inget farligt! ;)
Sälg finns det ju lite överallt och det gillar dom både med blad och grenar. Bra om det är några grövre grenar oxå, så dom får jobba lite med tänderna! ;)
Jag har testat med svartvinbärdgrenar och rönn, det älskar dom :) Och dom verkar inte heller ta skada av det :P

är det farligt? med kvistar från körsbärsträd? Vi har nämligen ett sånt ;P

Går Rönn också bra? :)
#13 - Jag har testat med det, och dom har inte blivit sjuka, tvärtom så älskar dom det :)
Går det från körsbärs träd och björk? :P
#15: Ja, det går bra, det kan du äta själv med (men det smakar pyton)…
Växer det frukter eller bär på trädet/busken som du kan äta brukar det inte vara någon fara alls. Då är det bara att köra på.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jaa, päron grenar går bra!"

ek och björk då?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Björk har jag gett mina, men dom är mycket mer förtjusta i sälg. ;) Men har stubbar åt dom av både tall o björk, som dom har att sitta på. Dom gnager dom ju på oxå förstårs. ;) Kan lova att det är populära sittplatser!!! ;)
Ek, björk, tall, gran, sälg, hassel, lönn, äpple, päron, körsbär, hallon går bra att ge. Rönn vet jag inte men enligt #14 verkar det också gå bra. Även att det låter stixigt så går en enbuske gren ner också. Lite svåräten kanske, men kaninerna like it!;)
Mina niner älskar fruktgrenar (äpple, päron) , körsbär, lönn och hassel grenar.
#16: okej :) skulle aldrig falla mig in att äta det själv :P hahaha

Frukt grenar går bra

Alla fruktträd går väl? Men jag ger grenar från ett äppelträd till min kanin. ^^
Jag ger bara äppelgrenar då det är två äppelträd jag har precis utanför dörren :P
- Mvh Emma

men kan de äte bladen också?
Björk är GIFTIGT om man plockar det på vintern. Björken producerar nämnligen giftiga ämnen i knopparna på vintern för att harar in ska äta upp skotten. Men annars går det bra att ge.
Man skall aldrig ge grenar från prydnandsträd som tallar med för långa barr. De flesta barrträd är inte så bra att ge eftersom de innehåller terpentin.
brukar ge äppel- och hasselgrenar :P

#27 Har du nån säker källa? Tänker nämligen skriva en artikel om grenar att gnaga på så då kan man ju ha med den infon :)

Jag ger min kanin äppel grenar.