Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 867 ggr
Idlil
0

Frågor

Hej på er! Jag har två frågor eller ja, funderingar och frågor. Den första frågan är när tycker ni att en kanin har en bra kondition och är i bra form? Själv tycker jag när den orkar gå tillexempel promenad utan att vila (lägga sig ner på sidan) i ca 10-20 minuter men vad tycker ni? Den andra frågan är: när tycker ni är gränsen på Att ta en kull på en först föderska? En kanin som får röra på sig ganska mycket? :)

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Fridaaaa
1

1. Det är väldigt svårt att svara på.

2. 7-18 månaders ålder anser jag. Helst inte efter det. Ev upp till 24 månaders ålder, men det ska vara om honan verkligen är i bra kondition, hull osv, som t.ex bra hoppkaniner i höga klasser.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Summerdogs
0

Jag skulle helt tagit första kullen innan hon är ett år gammal men som #1 sa så tycker jag att man kan ta en kull på henne om hon är i bra kondition och hull! :)

Idlil
0

#1 - Ja, fråga 1 är en väldigt klurig fråga det var därför jag undrade lite vad andra tyckte/tror osv. 

åh, vad skönt då är det inte bara jag som tycker över 13 månader.. :) 

#2 Okej, när har du tagit dina första kullar? (:

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

OneSound
0

Om de tycker om att skutta konstant i 10 - 20 minuter beror ju på personligheten. Vissa gillar helt enkelt inte det.

Men de ska kännas bra i hull och inte bli utmattade av att rusa runt lite i hagen eller hoppa en bana. Då är de i bra form tycker jag.

Jag håller med föregående. Jag har endast tagit de första kullarna när de varit 9-12 månader :)

Aut viam inveniam aut faciam

Summerdogs
0

Det kommer jag faktiskt inte ihåg! en månad efter det den tidigaste åldern har jag för mig men kommer inte exakt ihåg vilken månad det var x)