Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1905 ggr
Zilja
1

Undersökning .. ??

Hej. Är det någon som vet på ett ungefär hur mkt en undersökning kostar? Men man kanske inte ens kan säga på ett ungefär ? Min kanin Sessan har juh nå konstigt med huvudet då hon inte kan ha det rakt . det hänger lite åt sidan och hon har lite dålig balans. så jag ska åka och undersöka henne. men jag skulle gärna vilja veta på ett ungefär hur mkt det kostar då.

ciss
0

Jag trodde först att du frågade hur mycket det kostade att göra en undersökning på kanin iFokus, alltså, ja ni vet, en undersökning ;)

Det beror nog på vars du bor & vem du går till. Vissa ställen är dyra & vissa är billiga. Rätt svårt, men skulle tippa på ca 200-500 beroende på vem du går till och vars du bor ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Zilja
0

okej , tack så jätte mkt , .. (:

SaraB
0

Hehe, trodde med det som ciss sa ;O

Flippa
0

Jaa, det som Ciss säger. Det går nog på en 500sedel :)

twinnie
0

Vad menar du med undersökning? Man kan göra en rutinkoll när kaninen är frisk. För att se att allt är okej, som brukar kosta runt en 400-500 kr (i sthlm iaf). Sen kan du åka in för att se vad felet är. Är det inget fel brukar man inte behöva betala så mycket. Men är det fel på henne så kanske hon behöver behandlas, och det kostar ju.

Zilja
0

#5 joo, men mamma ringde en smådjurs klinik, och då fick "sköterskan" gå till veterinären och fråga , och han sa att hon kunde ha en hjärnskada . men precis som du sa , så vill jag veta vad felet är .

Theresze
0

Jag tror vi har haft samma sak:) Men gav våran kalcium & dt hjälpte:)

Zilja
0

#7okej , för Sessan hänger med huvudet åt ena hållet och går inte rakt med det . för hon var helt frisk innan men sedan blev hon plötsligt så. var eran kanin också så ?

Zilja
0

Nu har vi läst lite på internet , där står det att hon kan ha vitaminbrist. det finns också en sjukdom som det inte finns mediciner åt så att dom blir helt friska , utan då kommer det och går. och så stog de på en annan sida att man ska behandla med medicin , men det var på en tysk sida, (morsans kille är tysk) så vi provar med att ge henne vitaminer och kalcium o sånt , o hoppas att det blir bättre . blir det inte det åker vi till en veterinär och får antagligen någon medicin .

Tina-A
0

Tycker att du ska ringa till en veterinär och fråga vad dom tror är fel, det kostar i stort sett ingenting :) Bara vad det kostar med ett vanligt samtal!

Om veterinären råder er att komma in med kaninen får ni ju göra det, men det kanske finns något ni kan göra hemma? Då sparar ni ju massa pengar i och med att ni bara behövde ringa!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Zilja
0

#10 Vi har ringt en veterinär två gånger och han säger att det kan vara nackspärr eller en hjärnskada . o han säger att dom inte kan göra något. så vi provar med att ge henne vitaminer o det , blir det inte bättre åker vi in till en veterinär.

[Saarah]
1

hoppas hon kryar på sig! att det inte är något allvarligt :(:

Zilja
0

#12 ja det hoppas jag verkligen hon är så otroligt söööt. och en höjdare på längdhopp. Jag hade precis börjat träna henne och hon har en jätte bra talang, men sen blev hon såhär och jag vet inte om hon kan fortsätta hoppa. hon är bara helt enkelt underbar . ^^