Kränkande mail kommentar!
Jag fick ett mail här om dagen o så här stod det:
"**Man ska inte ha djur om man inte har tid att ta hand om dom. Det är oetiskt att hyra ut så som du gör, så att man får prova på"…
**
Hur i hela friden kan hon tro att jag inte har tid med mina djur?, jag är med mina djur flera timmar om dygnet 7 dagar i veckan och att få höra av någon att man inte har tid med sina djur känns ju inte direkt så snällt. Om man inte har någon fakta så ska man inte komma och säga sådana saker.
O varför jag hyr ut eller lånar ut kaniner är för att det faktiskt finns människor som inte kan ha kanin och kanske bara har möjlighet på sommaren o barnfamiljer eller personer som drömmer om en kanin och funderar på att köpa men vill prova hur det känns och fungerar först. Jag lånar inte ut kaniner för att jag inte har tid med dom, för jag har all tid i världen och kaninerna betyder allt för mig, så känns som en kniv i hjärtat att någon har "mage" att skriva så.
Jag har inte svarat på mailet och ska inte göra det heller, det finns mycket folk som klagar men att jag lånar ut/säljer är mina egna beslut.
#0 Det var det fräckaste jag någonsin har hört. Vet du vem personen är/heter?
Fick ett mail av en som ville höra om jag kunde hyra ut en kanin nämligen.
Vilken konstig sak att skriva! Jag tycker det är jättesmart att hyra kanin. Många förstår nog inte riktigt vad det innebär att ha kanin och behöver prova ett tag innan de vet om det passar dem. Kollar man på blocket till exempel finns det otroligt många kaniner till salu som är under ett år. Alltså har folk tröttnat ganska fort… Tänk så mycket bättre för alla inblandade om de hyrt kanin i stället så att den haft ett bra hem att återvända till!
#1: Hon kallade sig för "Lisa"
#2: det är det jag menar, jag tycker det är en bra möjlighet att låta folk få hyra kanin. En barnfamilj hyr en av våra mindre kaniner och de ville prova på o se hur det skulle fungera för eventuellt kaninköp i framtiden, vilket jag tyckte var en mycket bra ide.
#3 Hon verkar då otrevlig rentav.
Äh, lägg ingen energi på sånt! Finns alltid människor som inte har bättre saker för sig än att klaga på andra. Tycker det är smart att hyra ut kaniner till dem som vill prova på. Ser hellre att man hyr och sen lämnar tillbaka än att man köper och sen tröttnar dom och någon månad senare hittar man kaninerna på blocket.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#4: Outa inte folk i forumet sådär. Du kunde PM:at fossingens med namninfo.
#7, Men hon skrev ju bara "lisa". Vad är problemet med det? Hon outar ingen.
Hade hon skrivit Lisa på lisaskaniner, lisagatan 1 Lisastad.
DÅ, Hade det varit en annan grej.
#7: Denne är ingen person på forumet, utan någon som kontaktat mig via en blocket annons på min hotmail adress.
Ta inte åt dig, du vet bäst själv och känner dina djur bäst själv också! 👍
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
du är en smart tjej som låter hyra ut dina ninar . Fy vad otrevlig hon var. Ta inte åt dej av de hon skrev vännen
Det är väl en jättebra idé att hyra ut kanin/er under sommaren! Perfekt för dem som vill prova på att ha kanin innan de bestämmer sig för att köpa en t.ex. Skulle det inte fungera av någon anledning så får ju kaninen komma "hem" igen. Om de som hyr istället hade köpt en kanin direkt och sedan inte kunnat ha den kvar, finns ju risken att den istället får sitta bortglömd i sin bur, hamna hos någon oseriös eller bli "dumpad" ute.
Jag förstår inte varför folk ska hålla på och bry sig så mycket i vad alla andra gör hela tiden 🤔 Om någon ber om råd/hjälp så kan man så klart tala om vad man tycker, eller om det är ett tydligt brott mot djurskyddslagen, men för övrigt brukar jag låta folk göra som dom vill med sina djur, även om dom gör på ett annat sätt än jag själv skulle ha gjort.
TS, tycker du ska strunta i vad denna "Lisa" tycker i just detta fallet. Kan inte se att dina kaniner "far illa" på något sätt av att bli uthyrda under sommaren, så länge de hamnar i bra hem. Av egen erfarenhet är det inte lönt att hålla på och tjafsa med sådana personer heller, så mitt råd är att bara låta bli att svara på den typen av mail, och göra det som känns bäst för dig och dina djur 🙂
#7 Tror inte att någon som läser den här tråden förstår exakt vem denna "Lisa" är ändå, det finns ju massor med Lisor i det här landet att välja på 😉
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
#7 Tror det svenska uttrycket ni letar efter är "lämna ut" ;)