Hur är era hagar?
Ja, hur ser era hagar ut?
Vi har haft kompostgaller till våra kaniner, men när dom var små smet dom igenom hålen och nu hoppar dom över, så vi måste sitta ute med dom hela tiden. Jag vill inte ha tak för jag vill kunna sitta och vara i hagen. Har ni något tips? på andra hagar?
kaninloggen.bloggplatsen.se
Jag har kompostgaller med hönsnät där nere så ingen kan smita igenom :)
Har kompostgallerhagar. Men ska bygga en annan till Ella, då hon är makalös på att ta sig ut hehe.
Har dock koll på dem stort sätt hela tiden när dem är i hagarna 🙂
Har bärnät över, inga hagar utan tak här 🙂
Annars är det inte så dyrt att bygga egen Hage (ska jag göra sen), köpa svetsat fyrkantsnät och sedan bygga bra ramar till och sätta fast 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 googla! Annars kan man bara klä in kompostgallret i hönsnät eller minknät :)
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
#4 Ja det var det jag gav förslag på: Bygga bra ramar och sedan ha svetsat fyrkantsnät 😉 Då kan man bygga i den höjd, längd & bredd man vill ha 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi har två typer av hagar.
En stor och hög, 1,80 i takhöjd så man kan gå in i den utan problem. Den andra är ca 75 cm hög men taket är helt avtagbart i sektioner om 1x2 meter så att man utan problem kan komma åt hela hagen.
Både fungerar väldigt bra men den mest praktiska är ändå den höga.
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
Jag har kompostgaller, funkar ganska bra tycker jag. Tycker samma som dig, det är jobbigt när kaninerna hoppar över, och då är nästan det enda alternativet för den sortens hag-galler att lägga över nät som tak..
Men jag har för mig att det ska finnas högre varianter av kompostgaller :)
Xx Linda
Håller med #10
l'm back