Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 1847 ggr
eme
2

Hur är era hagar?

Ja, hur ser era hagar ut?

Vi har haft kompostgaller till våra kaniner, men när dom var små smet dom igenom hålen och nu hoppar dom över, så vi måste sitta ute med dom hela tiden. Jag vill inte ha tak för jag vill kunna sitta och vara i hagen. Har ni något tips? på andra hagar?

kaninloggen.bloggplatsen.se

Summerdogs
1

Jag har kompostgaller med hönsnät där nere så ingen kan smita igenom :)

Fridaaaa
1

Har kompostgallerhagar. Men ska bygga en annan till Ella, då hon är makalös på att ta sig ut hehe.
Har dock koll på dem stort sätt hela tiden när dem är i hagarna 🙂

Har bärnät över, inga hagar utan tak här 🙂

Annars är det inte så dyrt att bygga egen Hage (ska jag göra sen), köpa svetsat fyrkantsnät och sedan bygga bra ramar till och sätta fast 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Beatrice_Love_Kaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

såhär ser min Hage ut :)

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

eme
0

Alla verkar ha bra hagar!

Men jag ville ha en Hage som dom inte kan hoppa ut ifrån och som jag kan stå i. Kan man bygga som någon sorts hönsgård till dom? Har någon det? Bilder?

Beatrice_Love_Kaniner
0

#4 googla! Annars kan man bara klä in kompostgallret i hönsnät eller minknät :)

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Fridaaaa
1

#4 Ja det var det jag gav förslag på: Bygga bra ramar och sedan ha svetsat fyrkantsnät 😉 Då kan man bygga i den höjd, längd & bredd man vill ha 🙂

tlover
0

vår Hage dog nu under vintern så vi måste skaffa en ny men vi hade tak vi kunde ta av (vikter på så att dom inte blåste bort) för då håller man ju koll när man är i hagen och annars lägegr man på tak så att inte rovfåglar/katten/räven/etc kommer år dom

l'm back

sfut
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har två typer av hagar.

En stor och hög, 1,80 i takhöjd så man kan gå in i den utan problem. Den andra är ca 75 cm hög men taket är helt avtagbart i sektioner om 1x2 meter så att man utan problem kan komma åt hela hagen.

Både fungerar väldigt bra men den mest praktiska är ändå den höga.

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

linda-98
0

Jag har kompostgaller, funkar ganska bra tycker jag. Tycker samma som dig, det är jobbigt när kaninerna hoppar över, och då är nästan det enda alternativet för den sortens hag-galler att lägga över nät som tak.. 

Men jag har för mig att det ska finnas högre varianter av kompostgaller :)

Xx Linda  

Fridaaaa
4

Jag anser att man ska ha tak på sin Hage, oavsett vad för sorts Hage man har, om man inte övervakar hela tiden när kaninen är där.
På kompostgallerhage man kan t.ex ha bärnät eller kompostgaller även som tak.
Botten behövs med om man ej övervakar.

tlover
0

Håller med #10

l'm back

Frosstis
0

Jag har en kompostgaller Hage på 8 galler! Men den kommer inte användas så mycket, min kanin kan gå lös :) 

Jag tycker också att man ska ha tak på hagen om man har möjlighet!

eme
0

Bra svar allihopa!

Jag får nog googla lite på hur man kan göra. Men det blir nog en Hage som man kan stå i.