Öron i vädret!
Hej alla på iFokus! Min kanin Ruffe är en dvärgvädur(som jag säkert redan har berättat om) och vad jag har hört ska dvärgvädurars öron vara nerhängane,men Rufus öron står rakt upp! Dom har inte ens börjat böja sig ner äns! Det kanske beror på att han är så ung, tio veckor gammal. Eller så vet ni… SNÄLLA! Säg att jag inte behöver oroa mig och att det inte är nåt fel på min lilla RuffePuffe!😭
Love my
Ruffe!
Älskar KIF! Bäst bäst bäst!
Vissa dvärgvädurar lägger ner öronen, andra inte.
Inget farligt🙂Ibland lägger sig bara ena örat ner😛
Vissa kallar det för Helikopter-öron🙂
Det är inget fel på RuffePuffe :)
Vissa lägger öronen och vissa inte. Vissa kan fälla ett öra, vilket jag har hört många irriterar sig på (?!), men jag tycker det är jätte sött 🙂
Nu tog jag upp det mesta av vad #1 sa, men aja 😊
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Är han renrasig? :P Annars som tidigare säger, vissa fäller väldigt sent. På min dröjde det nästan ett halvår innan båda öronen låg ner helt. Fortfarande händer det att hon lyfter ena örat då hon blir nyfiken på någonting. Har du ingen bild på honom? :)
http://pillasddv.weebly.com/
Massera öronknotorna på honom, då brukar svajiga öron lägga sig ned. Det måste göras gärna några gånger per dag tills öronen ligger stadigt ner, men har han styva ståöron så ska du inte tvinga ned dem, då får du helt enkelt acceptera att han får ståöron.
Jag har en dvv som är renrasig med stamtavla och stam med bra öron, han föddes sent på hösten och pga kylan står hans öron upp mestadels av tiden. Matte har varit dåligt på att massera dem (hehe) men de är på väg ned på honom fast han är snart 9månader gammal.
Det kan ta lite tid innan de lägger sig 🙂 Inget att oroa sig för.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Bra! Då vet jag att det är okej! Och du, Minirut det finns en bild av honom på min profil. Kolla gärna! ❤️
Love my
Ruffe!
Älskar KIF! Bäst bäst bäst!
#7 min med XD
http://www.youtube.com/user/lazyasshika

Öronen bör ju ha lagt sig vid 10 veckors ålder, har dom inte ens börjat svaja, så skulle jag väl nästan tro att dom inte alls kommer att lägga sig.