Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 911 ggr
Moalinn
3

Burinredning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har lite funderingar angående burinredning.

Har en ganska energisk dvärgvärdur som mer än gärna vill ha något att göra. Just nu har han ett plasthus som han välter och flyttar omkring, gärna luta sig mot väggarna så de lossnar och matte måste gå och bygga ihop den 25/7 haha. Han använder inte huset till något annat, ibland kan han få för sig att vända på det och lägga sig i det men för det mesta ligger han och knör vid toalettlådan.

Det jag funderar på är hur jag kan göra för att slippa huset så han får bättre plats.

Funderar på en hylla eller två, de som man köper, så kan han ligga både på och under om han så skulle vilja. Grenar får han så han har något att tugga på. Finns det något annat man kan lägga in så han har något att göra, någon typ av leksak eller liknande? Har haft in någon boll men det var inte populärt.

Just nu lägger jag dessutom höet på marken då han ändå bara brukar dra ur det från sin höhäck, men istället river han ut det över hela buren, trampar på det och klagar över att det inte finns någon mat.

Har ni något tips? på en vattenflaska som ger mer vatten än en "vanlig"? Han bara drar i den och väcker mig kl. 5 på morgonen och håller på i något som känns som 15-30 minuter.

Buren är alltså inomhus och är ungefär 120 x 59 x 55cm skulle jag kunna tänka mig.

Att ha honom gå lös i mitt rum går bara inte. Självklart får han gå ut i hagen jag har ute när det är bra väder och även hoppa runt i köket med en tunnel som han älskar!

Ja, det blev lite rörigt.

tips? på leksaker?
Tips på annan vattenflaska?
Kan man ha två hyllor i två olika nivåer i den buren, eller är den för låg?
Finns det något jag kan göra med höet? Den höhäcken han hade var dock bara ren plast, alltså inte galler.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Vincent...
1

HAHAHAHAHAHA…..

Moalinn
0

Tack så jättemycket!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Ninwe
0

Jag har hört mycket bra om de vattenautomaterna, men vad är skillnaden mellan dem och vanlig flaska? :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Vincent...
1

#3 Istället för en kula som kaninen måste slicka på är det en "pinne" som kaninen måste trycka upp med hjälp av tungan så rinner det ner vatten i kaninens mun.

HAHAHAHAHAHA…..

Ninwe
0

Aha. Vad praktiskt!!! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)