Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1667 ggr
Katter3
0

I hage under dagen

Ni som har era kaniner i Hage hela dagen, har ni något nät över eller på marken? Är lite nyfiken. :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

johanna_loveAnimals93
0

Jag har nät över, typ sånt där blått bärnät man har över rabatter och så xD

myriis
0

Mina kaniner hoppar över kompostgaller om jag inte har tak, så det har jag alltid. Nät längs marken har jag inte behövt. Dem har grävt lite hål men aldrig tagit sig ut.

Noa-Nisse
0

jag har inget nät under och inget över och skalman är i hagen typ hela dagen.. jag har inte sett honom försöka gräva sig ut och det synd inget på gräsmattan att han har försökt.. och jag har heller inte sett honom försöka hoppa över.. det är han nog för lat för ;) hahaha.. han är i hagen just nu,, men han kan ju hoppa in i buern när han vill!

Medarbetare på Hundar.ifokus

KajsaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hampus brukar vara i denna "hage" (Se bild!) och där har jag inte tak eller nät i baken, Om bara Hampus ville skulle han kunna ta sig ut, men han har aldrig försökt :)

Clariiz
0

Mina tar sig ut vad jag en gör xD.. :P Så jag har typ gett upp :P

I den ena klättrar dom över.. och när jag la tak grävde dom i stället..

Den ena är bara Hage så det är inte svårt att komma ut men dom har int elyckats och i en annan hoppar dom ut ur en pytte liten springa.. har täkt för nu så :)

Men jag har olika. en häl tätad som funkar toppen :) Sedan bara Hage och tak å inget tak å så :D massor olika :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KvirrZ
0

Mina hagar har nät åt alla håll :P

- Mvh Emma

Keligast
0

Samma som #6 Men som tak har jag satt fast en filt^^

jees94
0

jag har inget äver och inget under! men ska köpa fågelnär och lägga åver!

Ellinor_ludde
0

Maja är ute dygnet runt på sommaren. I hennes stora ute bur/hage så  har hon en sstor inhägnad med både hönsnät uppe och nere för att inga rävar,fåglar och annnat olämpligt hoppar in. hönsnät under gör sså att ssmå gnagare inte kan komma upp från jorden och komma in buren, sedan i inhägnaden har hon en stort hus av trä. :D

ikea
0

Mina kaniner har inget nät till tak och inte på marken heller. Tycker det är viktigt att dom får gräva sina gångar och leva så naturligt som det går i fångenskap. Det har inte hänt än att dom grävt sig ut men självklart håller jag koll på gångarna. Fast i den här hagen får dom inte vara på natten.

ciss
0

Engla får bara vara i hagen under uppsikt. Ska sätta nät längs kanterna + nät som tak (har superjägare till katter ..).

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

SagaoAlfred
0

Jag har mina kompostgaller stående istället för liggande, så dom blir högre, så dom kan inte hoppa över..
så jag har varken tak eller nånting på marken, å dom har aldrig försökt komma ut!
burarna dom är i på natten är det dock både nät som tak å på marken!

Nyman
0

Jag har mina kaniner i en stor inhängnad. Jag har varken nät under eller över.

twinnie
0

Jag har en kompostgaller Hage med ett tätare nät längst ner, eftersom Myran klämmer sig igenom annars. Sen har jag hönsnät som tak!