Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 642 ggr
allobosia
0

Utställning! lite hjälp tack!

http://home.no/vlkaf/utstallning/utstallning.htm

Jo det är så här att jag vill vara med på den där utställningen på brunnbydagarna men förstår verkligen inte hur man anmäler sig.      Så om det är någon som vet så skriv så noga som möjligt så ''smarta'' jag förstår :P

jees94
0

jag bor ju också i västerås… Och brunnby ligger jättenära där jag bor.. så jag ville vara med på hopppningen men då säger dem att det inte skulle bli några brunnbydagar?!??

kyrkeliden
0

När man anmäler sig till utställning använder man speciella anm.blanketter. Dessa finns att hämta på SKAF's sida under Utställning < anmälningssedel. Den skall sedan fyllas i.

Några saker som kan vara svåra "v-öra" = kaninens öronnummer i vänster öra, "H-öra" = kaninens öronnummer i höger öra.

Ege / Inköpt = kryssa i egen om du fött upp kaninen sj, elr kryssa i inköpt om du köpt kaninen av en annan uppfödare.

Du måste ha en kanin som är öronmärkt och har stamtavla för att ställa ut i de klasserna. Klass A om din kanin e över 7mån, Klass B om din kanin e mellan 4-7mån.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

allobosia
0

#1 jo det ska väl vara det är ju varje år.

#2 tack för svaret!!! nu blir det mkt lättare ^^

allobosia
0

Faktiskt så visade det sig att det var inställt pga av att västeråsarna klagar på att man måste betala inträde.. det har jag inte ens tänkt på. orka bry sig? usch vilka tråkiga snåla människor. :P