Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 579 ggr
connie98
0

blir så orolig!!

Ja nu är de ute, och om en vecka åker vi bort i två dagar men ändå… De har aldrig bott ute och vi har sån grannbarn som det står i på just tråden "grannbarn" jag tror att de kommer komma när vi är borta och mata dem och jag hoppas f**imej att de INTE tar ut/bär dem och våra niner har riktigt känsliga magar eller ja den ena… :( 

De älskar vår tomt och våra djur och trotts att vi försökt få bort dem i säkert över 1 år nu (Skaffade kanin i början på december men innan så har de varit på våra hundar trotts att vår ena hane inte är så förtjust i barn och så fort man kastar 1 leksak till båda hundarna ryker de ofta ihop men det fattar ju tydligen inte de små barnen)  Jag är sååå orolig för mina små liv! 

(De kommer folk som ska bo här och ta hand om dem medans vi är borta skulle aldrig lämna dem dock är det min mormor och morfar men de kommer säkert inte säga ifrån till gulliga små barn 😡) 

och tänk om det kommer något som skrämmer dem en katt kanske eller tänk om de fryser!

Gråter en skvätt, borde jag vara så här orolig? ska jag bura in buren?

[einstein99]
0

Jag Hr också såna jobbiga ungar hemma hos mig och ibland kommer det nya ungar som jag aldrig Hr sett innan in på våran Altan och sticker in fingrarna i buren o håller på !! Jag har valt att ha lås på min bur så dom kommer inte åt ninerna mer än om dom sitter vid gallret. Men jag övervakar endå vad dom gör för ibland får dom för sig att ta skitigt spån och kasta in i buren och bra förstöra men då går jag ut och säger till dom att man inte gör så liksom dom får ju gärna kolla på kaninerna så länge dom har respekt för kaninerna och deras "hem". För dom e ju så otroligt söta så man kan ju inte låta bli att kolla ;) Det var min lösning på mitt problem. Men ditt verkar ju vara ännu värre!! Jg blir lack när jag läser om såna barn som bara går och "tafsar" på andras djur utan att fråga och allså att sen ta upp dom och bära runt dom är ju fan helt oacceptabelt ju .. Arg nu -.-" Och en lösning är ju att göra som jag gjorde att sätta lås på burarn eller om du kanske har möjlighet att ta in dom i ditt hus för dom ungarna går väll inte så långt att dom går in i huset och tar kaninerna? Annars så får du väl säga till dom som ska komma att hålla noga koll på den ungen . Haha vilken lång text det blev men ville bara hjälpa hoppas du fattade vad jag menar ;) // Ebba :D

Ninwe
0

Som #1 säger, sätt lås på buren. Kan du inte säga till barnens föräldrar? Det är faktiskt mot lagen att gå in på någon annans privata område (tomt) utan tillstånd! Om inte det hjälper kan du ju anmäla. Det kan man göra anonymt. Lycka till! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

fsigge
0

säg till föräldrarna att barnen absolut inte får komma till kaninerna nu när du är borta och inte utantillstånd

Frida

connie98
0

Jo lås har vi men det hindrar dem ju inte från att peta in "mat"

Minirut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du kan inte ha dem inne medan du är borta då? Svårt det där med ungar som tror sig äga världen. Jag har ingen aning om hur din bur ser ut, men kan du inte göra som en extra bur utanpå gallret? Så ifall de skulle sticka in mat till dem så kommer inte maten in i buren utan hamnar i buren innan gallret?

http://pillasddv.weebly.com/