Magrar av:/
Min rexhona har nu sin första kull, det blev 9 st småttingar och hon är en jätteduktig mamma och alla ungar är runda och mår bra men mamma Vega har blivit himla tunn:( Så nu undrar vad jag kan ge henne för att få upp hennes hull så både hon och ungarna kan må bra? Min andra hona har aldrig gått ner så här mycket, men iofs så har hon aldrig fått så många ungar heller..
p.s Har 8 rexar som letar egna hem om några månader, går bra att tinga redan nu;)
Har honan fri tillgång till mat dygnet runt? Vi ger vår hona hö och gräs så att hon har dygnet runt! Även morötter och grönsaker! Hon fick 7 ungar men har börjat tjocka på sig nu :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Vissa honor kan behöva grovt mycket mer pellets och grönsaker än tidigare. Jag hade nog högt med pellets och gett mer grönsaker.

Tack för svar! Pellets och hö har hon fritillgång på. Ska få fri tillgång på grönt med! :)
Solrosfrön är bra ifall man vill få upp dem lite i vikt :)
Även havregryn, koka med vatten till en grött, blir uppskattat och är energirik. Börja försiktig med små portion, så att magen vänjar sig.
Vackraste rexhonan jag sett 😍
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Vilket foder har du? Jag har haft rabbfor och de håller de sig oftas bättre på än de flesta andra =)
Lusernhö (alfalfahö) utan tillsatser är också ett alternativ att lägga till kosten, är också smakligt o aptitretande… :p Och bra fibrer så inte magen får problem..
Underbar kanin.

#6 Ja hon är jäkligt läcker! :)