Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 548 ggr
elsakanin1
0

hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag behöver hjälp med min kanin Nino! Ända sen jag tog ut Nino i sin utebur ca 2 månader sen kanske. Men ända sen dess har han blivit helt wild and crazy. Han har börjat att bitas lite, blivit väldigt svår att få upp, rivs lite. Jag vill att han ska bli tam igen! Kan nån hjälpa mig lite :) Behöver verkligen er hjälp!

tussen12
0

Umgås med honom mer? Har han ont någonstans? Har ni kollat hos vet?

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Ninwe
0

Kan han ha blivit skrämd av något i sin bur som han nu kan förknippa med dig? :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

elsakanin1
0

#1 jag är med honom väldigt ofta. Och han har inte ont någonstans.

#2 de kan ju vara så, när man ska ta upp Nino ur sin bur så måste man ta uppifrån och de har jag hört är skrämmande för kaniner, men det ska byggas en ny bur så de kanske blir bättre då!

Men om ni vet något som kan hjälpas snälla skriv de då!

elsakanin1
0

och sen så har vi en hund också och han är väldigt på Nino och de är lite därför vi ska bygga en ny bur för att denna buren är på marken, men den andra ska stå på ben och då kanske han blir lite tamare igen! (hoppas jag!)

KaterinaPetrova
0

Har också (jakt)hundar som springer lös dagligen här hemma på gården. I början är kaninerna rädda och då håller jag extra uppsikt över dem. Men nu är min stora chinchilla hona bästis med den ena hunden, hermelinhonan bryr sig inte ett dugg och hanen springer och gömmer sig. 
Vet inte hur många gånger jag jagat iväg min terrier då han sprungit runt buren. Om hunden är problemet och är ett stressmoment för kaninen kanske det är lättare att lära hunden att hålla sig undan? 

Ett tips? är att göra en stor kompostgaller-hage och sätta runt buren så hunden inte kommer så tätt inpå.

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

elsakanin1
0

#5 vi ska ju bygga en ny bur och den kommer då ha ben. Men jag kommer nog en då köpa kompost galler och ha runt, för sigge (vår hund) är då en jakt hund och gillar att nosa på ninos bur, men nino blir inte riktigt lika glad ;)

KaterinaPetrova
0

#6 Känner igen det där. Min terrier står och hoppar upp och ner i evigheter för att han vill se kaninerna när de inte är på marken. Ibland får han bli med ut när jag matar dem på vintern så lyfter jag upp honom och han blir såå glad! Piper och pussar.

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

elsakanin1
0

#7 ja Sigge är en petit basset griffon vendeen , och när de nya buren kommer byggas och är klar så kommer inte Sigge nå upp efter som buren ska ha ben och Sigge är för kort ^^