Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 563 ggr
FlutterShy
0

Erfarenhet av BJ ?

Heloooo :)
Har alltid beundrat denna fantastiska ras, Belgisk jätte och har viljat skaffa en sedan länge tillbaks men då inte haft platsen. Men på söndag ska jag åka och titta på Belgisk jätte korsningar och det ska bli riktigt spännande! Jag ska välja ut ett par honor som ser lovande ut (avel för husbehov, men de kommer inte bo hos oss så kommer inte kunna kela med dem lika mkt som jag skulle vilja) men i vilket fall har jag funderat på om jag ska ta med mig en extra hem hit (hane), bara för jag älskar dessa bamsingar. Har alltid älskat stora kaniner haha.. :P
Men nu hade jag tänkt OM jag nu tar med en extra kanin är det okej om den kan bo i en 150x60cm bur? I alla fall tills vidare när den ändå är bebis :) Sedan kommer den självklart och få komma ut ur buren massor! Men en av anledningarna jag är kär i dessa kaniner är inte bara deras storlek utan deras lugn, deras goa utseende och att vissa nästan blir som hundar. Det är bara nåt med jättar som får mig att älska dem oerhört mycket!

Men vill gärna att folk som har mer erfarenhet av Belgiska Jättar ska berätta lite om deras "små" bebisar och erfarenhet. Bilder uppskattas.

Kan själv knappt vänta till söndag. :D

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"