Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1095 ggr
Mysterious
0

Vilka Djur??

när ni flyttar hemifrån vilka djur ska ni ha?? Asså,på en och samma gång??Vilka djur ska du ha då??

Taci
0

Bor redan själv, å har kanin o råttor. Å så tänker jag fortsätta ha det. Skulle kunna tänka mig en iller i framtiden, men då vill jag inte ha andra djur samtidigt :P

Matilda_91
0

Hm, tror det blir tufft att skaffa en massa djur så fort man flyttar hemifrån. Det är så mycket ansvar man ska ta och att då även ta hand om t.ex en liten hundvalp kan nog bli väldigt jobbigt.

Men jag vet iaf att jag tänker ta med mig Albin när jag flyttar :) Om Gimzan följer med vet jag inte, men om de bor tillsammans då följer hon nog med.

Mysterious
0

Det beror på hur stor lägenheten är (och om jag har råd),men det blir nog en mindre.typ 2 rum,kök(stort),balkong och badrum :)

om jag lyckas få en sån lägenhet ska jag ha:
- 3 nymfparakiter
- 1 belgisk Jätte/Fransk Vädur  Den ska jag ha som en hund,lös i lägenheten,ska ha bara en mindre bur som använs som toa eller ''sovrum'' (Alfred kommer kanske fortfarande leva så jag får ha han i den buren som han har nu,så den stora ninen inte mosar honom va misstag elr nått)
- Akvarie
- en liten hund som papillion,sheltie mm. ska skaffa en valp så den blir vän med kaninerna
- Hamster/möss/marsvin

tror det var alla djur jag ville ha…men dom kostar mkt så om jag inte skulle klara att ha dessa alla skulle jag nog bara ha:

en Bj/Fransk vädur (och Freddie om han lever(hoppas))
3 nymfparakiter
akvarie
Hamster/möss/marsvin

Tina-A
0

Funderar på att införskaffa mig en hund, ha kvar djuren som jag har nu.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mysterious
0

det var mkt djur jag ville ha…håller med matilda,men mest menade jag typ att köpa djuren när man är beredd at ta ansvar för lägenheten och djuren :)

men en bj /fransk vädur o akvarie kommer jag ha 100%
och Förhoppningsvis nymfparakiterna.

soten
0

Ingen aning!

KajsaM
0

Hund skaffar jag senare, inte i början.

Kaniner, ska jag då ha ;)

Noa-Nisse
0

ahh,, jag vill ha en massa djur, kanin, hund, katt, fågel! allt.. men det går ju inte och jag tänker inte bara tänka egoistiskt.. att ha djur bara för att ha dom.. så antagligen kommer jag "bara" ha skalman när jag flyttar hemifrån, om han lever villsäga.. och så köper jag kanske en kanin till… men vem vet?!?!? ;)

Medarbetare på Hundar.ifokus

NinaS
0

Bor redan i egen lägenhet. Har katter och kanin. Om/när vi flyttar till villa blir det antagligen fler kaniner och kanske höns. Sedan skulle jag gärna vilja ha råttor, hamster, minigris, get, åsna och en massa annat, men man kan ju inte få allt! Flört Det kräver ju både tid och pengar och man måste kunna ta hand om alla sina djur på ett bra sätt.

KvirrZ
0

Hund ska jag ha senare iaf :) Sen blir det säkert kaniner,katt och annat, vill bo på landet och ha mycket plats för djur :)

- Mvh Emma

myriis
0

Jag kommer knappast ha råd att skaffa massa djur när jag flyttar hemifrån :P
Men mina dåvarande kaniner kommer ju förhoppningsvis följa med, sen ev. någon av hundarna (om vi har något passande då) Fast allt beror såklart på om jag har pengar..

Theresze
0

Hund typ:P

malinroth
0

har inte bott hemma på några år men när jag flyttade tog jag med min hund och nu har jag en kanin också :) skulle vilja ha en till kanin också…men jg bor ju med två kompisar nu när vi pluggar och ena är inte så mycket för djur och det bor ju redan 3hundar och två kaniner i lägenheten så vi får se..det kanske får vänta tills vi flyttar ifrån varandra…eller så kanske man skule försöka muta henne lite ;)

SaraB
0

Jag ska köpa en hund när jag flyttar hemifrån, en liten ras. Vill ha en bichon frisè eller liknande.
Om det inte går att ha en hund (för dyrt, ingen plats, inte tid m.m), ska jag skaffa 2 dvv som ska få gå runt i lägenheten som de vill typ. OCh en hund i framtiden isåfall! :)

Frida
0

Har ju redan flyttat hemmifrån och har två kaniner, fiskar och om ca 2 veckor ska jag hämta hem tre gerbiler.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Prizma_o_Kristall
0

När jag flyttar hemmifrån så ska jag köpa en chinchillaperser, eller 2. Katter är mer självständiga än en hund och lättare att lämna ensam hemma när man jobbar:) Därför är det bra att ha 2, så dem kan hålla varandra sällskap:) När jag är ledig så ska jag åka hem så mkt som möjligt och kela med mina andra djur, för kaninerna får stanna hemma. Jag vill inte ha dem som innekaniner då dem är utekaniner och har varit det i hela sitt liv. Sedan ska jag ha ett akvarium och så ska så klart mina undulater följa med:) Hundarna ska jag ha hos mig då jag är ledig:)

Kramar/Carro

Taci
0

När jag va yngre, var jag helt bestämd att jag skulle ha en hund, men det finns inte en chans i världen att jag har tid med en hund, när man jobbar o bor själv :/

huldisen
0

Då ska jag skaffa :

3 dvärgvädurar. 1 BJ . 1 Hund. - fast detta är ju bara det jag vill. Jag kanse inte har råd då ;P

ciss
0

Jag kommer förmodligen bara att ha en kanin hemma, lös i lägenheten. Om Engla lever så är det hon som ska få bo med mig då :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

annaforsgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag ska ha en landseer hund, och massor av kaniner främst hoppkaniner och rexkaniner, tror jag..

bild på en sån hund jag ska skaffa när jag blir stor.. tog bilden från blocket,, vet inte om det är olagligt:S

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Lolitas
0

Jag vill ju ha kanierna såklart, pojkvännen (som då blir min sambo) vill att vi ska ha hund också, får väl se.

Stj3rnfallet
0

Hm.. Finns så mkt jag vill ha :P Men jag ska iaf ta emd mig mina 3 råttor, mina 2 hundar, mina ev, kaniner jag har och min ev. iller =) Sedan blir det väl en till hund, en Dogo Argentino :D Sen får man nog inte plats med mer i en lägenhet :P
När jag flyttar till hus kommer jag ha massor med djur eller ja, så mnga som jag har tid och råd att ta hand om ;) Då ska jag ju självklart ta med alla djur som lever som jag har nu + att jag ska ha lite andra djur också om det intresset finns =) Annars är det nog hundarna, illern/illrarna och kaninerna som gäller, ev. råttorna beroende på hur länge de lever eller om jag köpt nya.. Dröjer nog ett bra tag till innan det blir hus för min del, men lägenhet hoppas jag på att få snart :D

Yuriko
0

Jag tänker ta med mig Cinnamon hemifrån, såklart. Eftersom att jag förmodligen ska flytta till en lägenhet så ska hon få bo lös. Chaos vet jag inte om jag kan ta med mig, eftersom att jag är så allergisk mot henne… :/ My, min katt får också stanna hemma (hos mamma och pappa alltså) eftersom att det är där hon trivs bäst.

Annars vill jag gärna ha en igelkott, eller en liten hund. En katt vore också kul, om jag hittar en ras som jag inte är så himla allergisk mot…

Sandra-
0

Förmodligen lever Molly när jag ska flytta hemifrån, så då tar jag med mig henne :) Tror inte jag ska ha fler djur.

Mysterious
0

#23 igelkott??? Hehe

KvirrZ
0

#25 Man kan ha igelkottar ^^ De är söta :)

- Mvh Emma

jees94
0

jag ska nog ta med mig Nisse.. Sen vill jag ha en liten hund, hälst en puppiljon! (   stavning  oO   )

Keligast
0

Ja, först blir det lägenhet och då kommer nog Albin följa med (om han lever). Han skall vara ute hela tiden när jag är hemma och inte jobbar :) Ja och på nätterna ;) Sen om jag har tid skall jag skaffa en..vet inte vad den rasen heter XD Men Phohnoq har en som heter Nalle <3. Om jag sen skall flytta ut på landet skall jag nog skaffa en häst. Men det kommer ta flera år innan den kommer in i bilden.

KajsaM
0

#27 Papilon ;-)

jees94
0

#29 HAHA!

KvirrZ
0

#27 + 29 Papillon :P

- Mvh Emma

KajsaM
0

#31 Hahahaha, *asg* Det går bra idag ;-) (Generad)

KvirrZ
0

#32 ;D

- Mvh Emma

jees94
0

# 31 # 32 #33  haha ;P

-Chilli
0

vet inte om jag kommer flytta hemfrån xP för om vi kanske köper gård nästa sommar så blir det en stor gård med fler hus och ett stall. så bor väll antagligen kvar på gården då i ett eget hus typ och hjälper till med gården ^^ men då blire nog iaf minst två hästar, en hund och katter (: sen vet jag inte om jag fortfarande kommer ha kaniner då eller nått annat litet djur. men kommer förmodligen inte ha nån tid till det. ;(

My-huney
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag flyttar hemifrån ska jag nog ha några råttor och en hund och börja med, sen ska jag skaffa nån mer hund och kanske ha en kennel. Kanske en Katt skulle sitta fint också =D Med åren kanske det kommer nån "man". =P Sen får vi väl se.

jag lägger till en bild på min underbara Sheltie hund. =D

elmo
0

Jag har ju redan flyttat hemmifrån (det var ett tag sen också) och på den tiden har man ju hunnit skaffa på sig en del djur.

Har mina 2 underbara rottisar, en grå jako papegoja, 2 daggekko, 4 majsormar, 1 spindel, 2 BJ (kaniner), 1 sköldpadda och 2 illrar.

Tror ingen är glömd nu….Men det är mycket jobb, men roligt *ler*