En knasig idè!?
Jag kom och tänka på en sak här om dagen.. Tror ni att om man parar en tam kanin och sen låter hon bo i en utehage, tror ni hon kommer gräva en håla och lägga ungarna i eller hur kommer hon göra?! Jag vet idèn är rätt knasig men jag vill höra vad ni tror..
Jag tror att hon kommer göra det om hon inte har något skydd mer än några buskar/träd, men om hon har något hus tror jag hon lägger ungarna där i..
vad tror ni?! :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Det är något att fundera på.
Om de inte har något annat att ha de i, så kanske?
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Inte helt säker om hon nu va tam🙂
Men jag tror hennes "instinkt" hade gjort så hon grävde en håla kanske? 😃
För evigt med Gaia
#2 Jag tror också det! ;) Men jag vet inte säkert! ;)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Ja dom gör det, min kaninhona fick bo i en Hage förra sommaren med ovetskapen att hon blivit parad och hon grävde sig en håla i marken och hade boat där nere, det tog ett tag att se så att inga ungar fanns i boet o sedan flyttade vi in henne i stallet där hon födde sina ungar. Så jovisst det är mycket möjligt.
Ja det kan hon göra.
Hörde om en som trodde att hennes kanin inte var dräktig. Och vips kom det ut ungar från en håla i hagen 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Alla gör inte det. alla kaniner gräver inte ens.
har kaniner som gjort bo i en bolåda på gräsmattan istället. eller i en päls/höhög på gräsmattan.
Har även en som fick ungar i sin håla.
är inte kaninen en grävare skulle jag inte låta bli att ge den en bolåda även om du vill prova.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Putt
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Ja, de flesta skulle nog gräva en håla om de inte ha tillgång till bolåda. Vet en som ställde ut bolådor men honan valde att gräva ner ungarna ändå.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Vore kul att veta! :D
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"
Glömde tillägga att honan hade ett hus med halm och sådant, men hon valde att gräva sig ett bo :)
Den första kullen jag hade (1981!) föddes i en håla som mamman grävt. Hon bode i en inhägnad med tak som var minst 8 kvm och hade hus och grejer, men hon grävde ändå ett bo åt ungarna under huset!
Under flera år har jag haft honor ute i en stoooor hundgård. De har inte träffat någon hane, men många har blivit skendräktiga och byggt bon under marken! Det finns betydligt mer av vildkaninen kvar i våra tama kaniner än vi tror!
Mycket troligt att hon kan gräva en håla!
Jag hade ovetandes en hane med min hona(köpte båda som hona, jag var för ung och okunnig för att kontrollera könet själv), detta resulterade oplanerad PARNING såklart. Vi märkte det med att hon en dag började gräva som tusan, och när hon dessutom började med att noga "stänga locket" på hålan blev det tydligt att det kanske fanns ungar hon ville skydda där nere. Mycket riktigt, så var det, dock var hålan så djup och under ett träd att vi omöjligt kunde gräva fram dem, men en dag hoppade fyra fina välmående ungar upp och såg dagens ljus! De var redan "pälsade" och så söta! :)
Djuren framför allt, alltid!
när min knin var skendräktig? så grävde hon ett 1,5 meters djupt hål och lade päls där nere 🙂
Frida