Akriverings-tråden!
En liten idé jag fick!
För att inspirera varandra och ge nya idéer på vad man kan göra med ninerna så kan vi skriva vad vi har gjort, vad vi använt för saker och hur det gick :) Lägg gärna upp bilder!
Tex "Idag fick lilla "Stampe" hoppa en rakbana med 5 hinder. Jag använde mig av egenbyggda hinder motsvarande lätt nivå på höjd och bredd . Idag var han pigg och fin och hoppade allt jättebra!"
Bra också om man skriver saker som gått mindre bra så kan man få boost och tips? från andra :)
Shoot allihopa! :D
Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken.
Du är värd att njuta och må bra <3
Min hermelin fick jaga som aktiveringsboll x) En boll som är typ lika stor som en tennisboll som man sedan fyller med godis och så ska kaninen göra vad som krävs för att få ut godisen :)
Jag brukar sätta fast pinnar i gallret så att dom är i vägen så biter dom av dom och bär iväg dom :)
Jag har torkat massa grönsaker och blad idag! :)
Cleo har fått springa i mitt rum idag :D han tyckte det va as skoj! Men nu äter han o jag slår vad om att han somnar snart 😎
Älskar mina djur cleo,zigge,ozzi,kurre,findus,grållis,puttelina,kajsa...♥
Roligt att ni kom igång så fort :D
Nu håller vi igång det här :)
Tyvärr kan jag inte uppdatera själv ännu, väntar på att min lille ska bli leveransklar! 😃
Jätterolig ide!
Idag var det regnfärdigt hela dagen så det var bara Mando och Medusa som fick komma ut i hagarna. Medusa är i en 9 gallers kompostgallerhage med ett hembyggt hus och en lång kattunnel.
Mando är i en hemmabyggd Hage på 160x190 cm med två tunnlar, en hembyggd sitthylla och en grävlåda.
De kommer, om det inte börjar regna, vara ute i 7,5 timme idag.
Coco har fått springa lös på gården en stund, och han ska få mera utetid när jag går ut och städar burarna.
Carmen fick en 'gräsraket', en toarulle fylld med gräs och så ett par äppelblad i mitten. Hon fick också kirskål upphängt i en klädnypa. Sen ska hon få komma ut och skutta av sig i växthuset tror jag..
Lisen och Elvis Har än så länge bara fått gräs i en hemgjord boll av galler, men de får mera aktivering till kvällen.
Juste! Sen har alla fått en tuggleksak för hundar, en sån där vegetabilisk grön pinne man kan hitta på hundavdelningen. Uppskattas något enormt! :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Jag har varit borta i en dryg vecka(haft kanin vakt såklart) och jag har saknat dom så oerhört mycket. Men idag Kom jag i alla fall hem och inredde buren med lite smått och gott: En rönngren satte jag i taket, hängde upp lite blåbärsris i gallret lite här och var, spred ut gräs över halmen och satte lite i taket och inredde nedervåningen med grenar ;P Har dessutom inrett hagen men nya goda pinnar. Passade på att ta ett par handskar och klippa brännässlor som jag har på tork nu :) innan regnet kom. Fast handskarna var för tunna och jag brände mig lite varstans på händerna, haha! Inte den bästa känslan!! xD Pinnmonster(leksak): 1.Gör små hål här och var i en toarulle. 2. Plocka grenar. 3. Stick i en massa grenar i hålen. 4. Proppa i lite gräs och blad här och var. 5. Lägg in i buren :-) En mycket enkel och mycket uppskattad leksak av båda kaninerna :3
#7 Gnugga groblad där du bränt dig! Det hjälper jättebra :) Fast man får använda ett par löv innan det slutar klia.
Jag klipper av stora grenar fullt med massa löv och ytterligare grenar på den, sen lägger jag in de i lekstugan så han nästan inte kan gå! Dagen efter så är alla löv borta och grenar avknipsade :D
Svante har fått ett nytt sele idag. Skuttade omkring och var jättelycklig. (Vi var ute på landet och hälsade på några)
Idag så var Doorbell och Snowball (hermeliner ute i rasthagen som är en halvstor utehage plus en tvåvånings bur! Efter det så blev det Kaninhoppning i trädgården :3
Idag(Igår) fick lille Panda hoppa runt i sele och flexi, träffa hundar och bli hanterad mycket, han börjar bli riktigt tam nu!
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Håll tråden levande! Vad har era niner fått göra idag? 😉
Idag har alla mina kaniner fått vara ute i hagarna. så fick de också kvistar igår som är kvar. :)
~ Kram Nadja ♥
Hoppsan, pinigt xD
Jag har för bövelen slintit på tangenterna och skrivit "akrivering" och inte "aktivering"! Så kan det gå om man är för ivrig!
Hoppas ni och era kaniner haft en trevlig dag! 😂
Fick tillgång till bil idag så Svante och jag åkte ut till skogen och plockade hem en massa gott. Han är superduktig att gå både in och ur transportburen.
Rasthage + hoppning
PUTTAR upp här :))
Idag plockade jag lite grenar och la in i buren, och brännässlorna är nästan färdigtorkade nu :)
Kaninerna fick äppelgrenar idag, de är tokiga i det!
Annars den vanliga rasthagsvistelsen. 11.5 timme för Medusa och Mando, 3 timmar för Lisen o Elvis och 8,5 timme för Carmen. :)
~ Kram Nadja ♥
I dag har jag och min kanin åkt tåg i ca tre timmar, sedan hängt i mina föräldrars blivande hönsgård. Sedan kom deras granne med tårta och han fick en av dekorationsjordgubbarna. Allt som allt en bra dag hälsar Skorpan :)
Nu startar jag en ny tråd med rätt stavning ;)
Var aktiva på den nudå :D