Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 392 ggr
Isabel_r
0

Tonårsperioden?

Jag har en kaninhane som är 11 veckor lite drygt. Jag har nyligen varit borta från honom en vecka och min familj har tagit hand om honom. Under den tiden då jag var borta har han börjat att bita och smaka samt krafsa ibland på nästan allt han kommer åt. Innan har han aldrig bitit mig när jag har suttit med honom när han hoppas omkring på golvet med nu kommer han fram till mig och biter och krafsar i mina byxor och min tröja. Kan detta vara Tonårsperioden som spökar, fast det verkar lite tidigt tycker jag…? Eller vad kan annars ha gjort att han börjat med det här? Kan jag få honom att sluta på något sätt?

[Zoie]
0

Jag vet inte , Kanske det ?

ciss
0

Tror inte att det är tonårsperioden då han är så ung.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

Jag är nästan säker på att det inte är tonårsperioden. Jag skulle gissa på att när du varit borta så har din kanin inte fått så mycket kel och mänsklig kontakt som han behövt och därför blivit osäker och rädd.

En gissning alltså. Jag vet ju som sagt inte hur mycket din familj har umgåts och kelat med honom.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Isabel_r
0

Okej tack. Får se om han blir "snällare" om ett tag när han börjat få massor av gos igen.

Kan passa på att fråga, är det dumt att gosa med honom om jag är förkyld? Är det någon risk att han blir smittad?