Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 437 ggr
Katter3
0

Kastrera?

Jag har två kaniner, en hone och en hane. (I affären sa de att hanen var en hona, vi upptäckte att det inte var så när vi köpte honan.) När jag ska ha dem i hagen så kan de ju inte vara där samtidigt, jag vill ju inte ha ungar oplanerat. ;) Så jag funderade lite på kastrering, om det skulle vara en bra idé. Vill veta vad ni tycker.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Keligast
0

Ja det är en bra ide´ om du inte skall avla med honom :) Finns någr fördelar,,

Blazen
0

Ja jag kastrerade Zorro & Bläzen :P

KajsaM
0

Ja, det kan du göra om du vill att dom ska bo tillsammans :)

Katter3
0

De ska inte bo tillsammans då vi redan har fyra burar, men jag tänkte när de är ute i hagen och skuttar. :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

KajsaM
0

Visst kan du kastrera han, men om dom bara ska skutta tillsammans, kan dom väl turas om eller få varsin? :)

Katter3
0

Tycker jag också, men mamma och pappa tycker annorlunda. :P

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

KajsaM
0

Haha, det känner man igen ;-) Men kastrera du, hanen mår ju ändå inte dåligt av att bli kastrerad :)

Katter3
0

Ska prata lite med mamsen och papsen sedan, och se vad de tycker. ;)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Clariiz
0

Onödigt att kastrera om de inte bor tillsammans. D ekan lika gärna tuaras om. Det är självklart ingen fara. men du utsätter ju kaninen för en fara när den kastreras.. Men det är väll upp till var och en.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Taci
0

Jag tycker du kan kastrera, det underlättar ju om de kan skutta samtidigt i hagen, de får väl va ute mer då :)

Katter3
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror nog att jag struntar i det, tycker inte att Zack ska förlora sina bollar *host* bara för att de ska skutta tillsammans. (A) De får turas om i hagen, halva dagen vars. Deras uteburar är ju ändå inte helt tokiga. ;)

Bifogar en bild på Kiwis utebur.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Clariiz
0

#11; det lät bra :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Denna kommentar har tagits bort.