Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 240 ggr
[Popcorni]
0

Kanin/kanin

hej jag undrar om det är myket jobbigare med två kaniner än bara en? Det är så att jag tycker lite synd om min kanin Jocke-bb, för han har ingen att ligga och mysa med. Mina marsvin har ju varandra:) Men han kan man inte ha till samans med dom för han vill bara hella tiden para sig med dom och det vill ju inte dom. Så svara gärna!

[Niike]
0

Eftersom jag alltid har haft mer kaniner än 1 så vet jag inte om det är jobbigare;) Men det är inte säkert han måste ha en kompis, vissa uppskattar det och vissa inte . Verkar han ensam och så eller trivs han att vara själv?

SagaoAlfred
0

Kaniner behöver inte vara tillsammans med en annan kanin, även fast det kan vara mysigt.
Dock så har jag ju mina med varandra, å dom är bästa vänner! (:

Jag tycker inte att det är så mkt jobbigare. Hade iofs Alfred i bara några månader innan jag skaffade Saga, men vad jag kommer ihåg tycker jag inte att det är så mkt jobbigare.
När man väl håller på att städa en bur, går det ju fort att städa en till också lixom ^^

KvirrZ
0

Jag tycker att om du ska skaffa en till kanin så ska det vara för din skull och inte för din kanin :) Han mår antagligen alldeles utmärkt själv även om du tycker att han kanske vill ha någon att mysa med. :)

- Mvh Emma

KajsaM
0

Mycket mer jobb? Självklart är det mer jobb. 2 burar ska städas (om dom nu int bor tsm), dubbelt så myket mat och ja allt ska dubblas ;-)

[Popcorni]
0

Tack för svaren:D

[Popcorni]
0

#1 Han verkar trivas bra, men det såg ju så gulligt ut när han var liten, för då låg han bredvid marsvinen och myste. Alltså innan han vart könsmogen:P

Keligast
0

Om han är pigg och gla´, äter, dricker som alla andra kaniner gör och du umgås med han om dagarna så behövs inte sällskap åt honom.

Elvis_chippi
0

Det er ärndå inte säkert att dom komme ratt passa ihop även om du skaffar 2 st. kaniner är det egentilgen inte så mtk jobb med. Men det beror på vad man vill göra med dom, själv har jag fler kaniner en 1 , men annars så funkar det med marsvin som sällskap, kaninerna behöver inte vara i samma bur för att hålla varann i sällskap.

[Popcorni]
0

Okej=D Tack änu en gång för svaren!