Plötsligt agressiv?
Hej! Jag har en liten Hermelin korsning som jag köpte för ca en månad sedan. Hon var ganska rädd och så när jag fick henne men det gick över ganska fort och hon blev den tamaste lilla tjejen någonsin. Inga tecken på rädsla, aggression eller annat negativt. Så jag hade börjat träna hoppning med henne. För 20 dagar var hennes första hopp-tävling. Den dagen sedan morgonen har hon varit väldigt aggressiv. Vilket jag inte förstår. Jag trodde hon då bara brunstade men nu 20 dagar senare är hon likadan. Hon anfaller så fort jag sätter handen i buren, det tar minst 10 minuter att få upp henne.. Sedan när hon väll är uppe biter och nafsar hon på mig. Gräver och biter i tyger m.m..
Jag tycker inte jag ändrat mitt sätt att hantera henne eller att det hänt något ovanligt för henne. Det enda ovanliga som hände dagen inan var att jag hade gett henne havre gryn i maten liksom. Plus att hon hade fått vara ute och springa massa.
Jag har undersökt henne, klorna är fina, inga brutna tår, fina tänder (och hon äter som en häst) och verkar inte ha ont någon stans..
Vad ska jag göra? Detta är ovanligt för inan tävlingen var hon verkligen en ängel..
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"
Ska se om jag & syrran kan hjälpa dig när vi kommit hem Ikväll, är på hopptävling atm.