Tecken på dräktighet?
Jag har en hona som bökar och bökar och BÖKAR. Hon driver mig till vansinne här hemma. Hon har bökat konstant i en vecka nu typ, parades för 2 veckor sen ganska precis imorgon. Tror ni hon kan tänkas va dräktig? Vet inte riktigt om det tog sig då vi inte var i närheten hela tiden.
I vanliga fall bökar hon LITE, detta är extremt. Hon vänder upp och ner på hela buren. Jag städar och fixar och hon vänder upp och ner på den igen. Matskålen går inte ens att ha i buren. Så illa är det.
Så vad tror ni:)
Tycker inte hon har blitt "tjock" än, men kanske dom inte blir på en gång och över 2 veckor heller. Eller? Min första kull som kommer så lite lost på symptom och så.
Hon hoppar ur och i buren friskt och busar uppe. Orkar dom det i deras "tillstånd"?
Vissa kaniner börjar förbereda för sina ungar tidigt, på något vis känner de på sig att de är det rätta. Men det är enligt min kaninerfarenhet :)
hmm, kanske är hon skendräcktig?
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Men hon bökar mer än bäddar, haha;)
Är ju samma symptom va?
#3 skendräcktighet brukar vara att dem redan efter eller några dagar/veckor efter brukar boa och bädda. Vänta några veckor till du ska se skillnad på magen, om di inte gör det så para om henne då 🙂
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Min hona har bökat och håller på och trycka in allt hon kan hitta t.e.x hä, halm och spån tills det är så fullt i huset att hon inte kommer in själv då fortsätter hon att trycka in spån med framtassarna. Vet inte om det är någon hobby för henne eller om det är för att hon inte har något att göra. Tror inte att det är det sistnämnda då hon och hennes "kille" brukar vara ute hela dagarna och få beta gräs m.m och hoppa ibland men så fort jag tar in henne på kvällen så börjar hon med det men sen börjar hon äta ;) det konstiga är att hon har hållet på så här i ca 2 månader nu xD Undrar vad det är med henne ;) Hoppas att det är okej att jag lånade din tråd lite TS ;)
Som #2 säger kan det mycket väl vara skendräktighet, men också många andra saker….hobby osv osv. Så vänta och se, fortsätter hon och du anar oro så finns veterinären för att få svar! :)