Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 374 ggr
[Tilde]
0

Vad blir ungarna?

Om en isabella paras med en som bär på både blått och gult, vad blir då ungarna? Blir de både isabella, blåa och gula? Eller endast isabella? 😮

fossingen
0

Först och främst, vad är kaninen förutom gul, blå bärare?
Beror ju helt och hållet vad den är på A lokus exempel och om den är enfärgad eller vilt m.m

För en Isabella är ju blå och gul. Så jag vet inte hur du menar med " Blir de både isabella, blåa och gula? Eller endast isabella?" ??

Nu vet jag inte vad den du ska para med är på A lokus. Men jag antar den är A (fullfärgad) och gg (enfärgad). Om du vet färgen på den kan jag hjälpa dig.

[Tilde]
0

#1 Den är svart wienertecknad. :) Jag menade om ungarna kan bli isabella eftersom isabella är både gul och blå, eller om ungarna kan bli endast gula eller blåa, om det finns som anlag. 

Kanske är jag som är virrig, jag tycker kaninfärger är svårt. :/

fossingen
0

Jaha, okej. Så en isabella paras med en svart wienertecknad. Har jag förstått rätt? Ska kolla vad jag kan få ut :)

fossingen
0

Isabella
(gulbrun)

A_ bb C_ dd gg

Svart (blå och gulbärare)

A_ Bb C_ Dd gg

Vad det blir med eller utan wienerteckning.

A_B_C_D_gg Svart

A_bb C_dd gg Isabella

A_B_C_dd gg Blå

A_bb C_D_gg Madagaskar

[Tilde]
0

#3 Ja precis! Fast vill i så fall ha en isabella wt så jag kanske får vbö ungar också :) Men det är de andra färgerna jag inte är säker på vad det skulle kunna bli.

fossingen
0

#5 Jo, men ungarna blir med eller utan wienerteckning :)

[Tilde]
0

#6 Såg inlägget nu, det hade inte kommit upp när jag kikade in ;) Tack så mycket för hjälpen! 😃

fossingen
0

:)