Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 3163 ggr
fsigge
0

Lupus hö "smaskigt hö"

Jag tänkte höra om ni har provat lupus hö "smaskigt hö" som de heter. Är ett från djuraffär men ändå ganska bra tycker jag :) Vad tycker ni om höet? skriv från 1-10 hur bra ni tycker det är och sedan varför :)

Frida

Fridaaaa
0

Aldrig sett det.
Vilken djuraffär köper du det på?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fsigge
0

#1 arken zoo. Den finns inte i så många djuraffärer

Frida

Fridaaaa
0

#2 Ok ja Arken Zoo är jag aldrig på. Hittar hos bonde med så 🙂 Men bra om det finns bra hö i djuraffär för en gångs skull 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Klara.b
0

Har inte provat, men det ser helt ok ut.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Mamabelle
0

Hade det förut och var oftast väldigt nöjd. Det är ju väldigt dyrt men har man det nära är det ju smidigt :) Ibland fick jag någon dålig påse men då fick jag byta om jag ville! Har överlag varit riktigt bra hö :)

fsigge
0

kostar ju 149 kr för 110 l och det är nästan de billigast höet här. Jag bor ju inte nära en bonde så det kan man säga är de närmsta men det produceras ju i västmanland så iofs så är det inte  närproducerat som många tycker är väldigt mycket bättre

Frida

Suskiv
0

Snordyrt, men inget större fel på kvalité. Har fått nån säck (på den tiden jag köpte säckar) med väldigt mjukt fint hö som kaninerna inte gillade.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

ElmerKrudd
0

Dyrt, men det enda jag använder, har testat andra sorter jag köpt på affär men har tyckt att andra sorter luktar mögel och ser inte alls lika gott ut :P Och djuren gillar det verkligen ^^ 

Önskar jag hade en bonde att köpa av. Men detta funkar definitivt, jobbigt för plånboken men annars ser jag inget som helst fel på det. :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

[körsbärsblomma]
0

älskar det hö för det är grövre hö och då får han kämpa lite när han tugar