Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 393 ggr
KaterinaPetrova
0

Kanin besatt av sin snuttefilt?

Min kaninhane på drygt 10 månader som bor inomhus har alltid haft en filt (sådan där liten svart med beiga tassar), denna får leka med när han är lös inomhus. Han gräver och bökar i den, men nu har han börjat jucka på den. Ska jag ta ifrån honom filten, och varför har han börjat med det nu?

Kan det vara så att han känner lukten av någon av de andra kaninerna som är utomhus (2 hanar, 1 hona)? Ska jag testa att tvätta filten?

Att ge honom en ny filt skulle inte fungera då jag redan testast. Han har haft denna filt sen han var liten och "bär" med sig filten till varje rum. Känns taskit att sno hans snuttefilt aka lekkamrat, vad skulle ni göra? Obestämd

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

[lucke]
0

Här hemma juckas det för fullt på kaninens mjukisapa. Jag har testat att tvätta den, men han fortsätter. Iom att han aldrig juckat på mig (eller någon annan människa) utan bara på sin apa så tycker jag det är helt ok- det är ju bara bra att han får utlopp på ett dött ting och inte på sin människaGladJag hade alltså inte tagit ifrån honom hans filt!

KaterinaPetrova
1

#1 Vad härligt med någon som har samma "problem" Flört Samma med min kille också, det är bara filten som gäller! 
En näraståendes kanin hade en förkärlek till runda föremål, haha…

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

[lucke]
1

#2 Haha, jag blev lite förskräckt när jag först såg honom hålla på, men nu har jag vant mig. Jag är nöjd så länge det bara brummas och springs runt migSkrattande