Vad ska jag göra?
Hej det är såhär att bär jag kommer ut till min kanin på morgonen så är han jätte kall. Har två kaniner och den andra är inte lika kall såvjag inbillar inte mig ;) han he en bilda som det är halm i och pressat sån och halm på sidorna och jag ser att han har varit där inne men vet inte om han är där på natten. Är jätte rädd att det ska hända han något :( vad tycker ni jag ska göra? Om jag skulle behöva ta in honom så har vi lite varmare garage som han kan vänja sig vid ;)
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
Putt
Hur gammal är han? Han verkar inte sjuk eller tunn i hullet? kanske kan vara annars att han sitter vid gallret/nätet under natten och de andra kanske sitter längre in i buren?
Att flytta in till garaget kan nog vara en bra ide!
#2 Om det står bilar i garaget eller är bensin, oljor osv där inne, är det inte bra miljö för en kanin, det är sällan garage :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ne, det är klart.. Men ofta har man en förrådsdel i garaget, det var det jag tänkte på.. Vi har kaniner i garaget, men har inga bildar där.. Att ställa kaniner i avgaser tog jag för givet att man inte gör ;)
#4 dock håller det i sig i regel många år i ett garage, så jag hade aldrig velat ha kaniner i garage, även om man inte haft bilar, bensin osv där inne på flera år.
Ja för det mesta har man det :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5: Garaget är nybyggt för i år, inte riktigt färdigt än;) Så det har aldrig stått bilar där inne. Meningen är sedan att det ska bli en bildel och en kanin/förrådsdel.. Men får jag bestämma så blir det endast en kanindel=ingen plats för förrådsgrejer :) Man har blivit bortskämd nu när man sluppit ha dem ute som vi annars har.
Han är 2 och ett halvt. Nej han är i bra hull. men tror att det va som du sa att han siter vid öppningen till utegårrden och de gör inte den andra ;) Garaget är ett förråd och det står inga bilar där han skulle vara i sånna fall ;) haha förstår att du blev fövorrad ;) I morse så va öronen frysta! Blev hur rädd som hälst så tog in han i garaget men han är van att vara i en stor ute bur och den som va i "garaget" är en reserv bur och jätte liten så pappa tog ut han sen när jag va i stallet. Då hade öronen "tinat upp". Är jätte rädd att nåt ska hända över natten. Pappa fattar liksom inte att bra för att han är en kanin som skulle tydligen klara 25- utan att frysa ihjäl. Men asså alla kaniner är ju inte lika dana ;) tips??
Öronmuffar ;)
Kanske hänga en filt över burdörrarna över natten?
Jag hade också varit orolig. Vanligtvis klarar kaniner som bor ute även rejäl kyla men om du märker så tydlig skillnad mot dina andra kaniner är det något som inte stämmer. Han kanske är sjuk (behöver inte vara någon allvarig sjukdom i sig, bara något som gör honom lite svagare så att han får svårare att hålla värmen) eller inte fattar att han ska gräva ner sig i halmen för att hålla värmen?
Äter han normalt? Bajsar normalt?
Finns det något sätt som du kan göra hans vanliga bur varmare? Om ni har en gammal trasmatta eller ett par filtar kan ni testa att hänga dem över buren så att de täcker öppningen på natten. Se också till att han har massa halm och hö. Och kanske lite extra pellets nu när det är så kallt?
Annars kanske flytta in honom i garaget är en bra idé. Hur varmt är det där?