Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1940 ggr
natha-mjau
1

Zoorfs kunskapstest

Jag vill jättegärna jobba med djur!
men eftersom jag blev nekad en djurutbildning av kommunen och inte valde naturbuk på gymnasiet finns det ingen möjlighet för mig.

Blev tipsad om Zoorf.org
Där man kan göra ett kunskapstest online och får alltså ett 'grönt kort' för att jobba inom djuraffär/starta egen djuraffär.

Någon som gjort detta testet?
har lite frågor kring det nämnligen.

Suskiv
0

Du kan inte läsa djurskötare eller liknande på högskolenivå. Då är det ju inte kommunen som bestämmer.

http://www.slu.se har ju en del utbildningar.

Zoorf.org vet jag tyvärr inget om.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

thildatessie
0

TS, vad menar du med utbildning som nekades av kommunen? Har de utbildningar att erbjuda eller va???

natha-mjau
0

#1 Jag har inte ork eller kunskap att läsa upp alla betyg till MVG + läsa till matte c eller d.. vad det nu är.
klarade knappt matte A, så det är ingenting för mig :/

#2  Sökte till dingle naturbruk, djurvård. Det är en komvux kurs som kommunen ska betala för mig att läsa. Vill dem inte betala den kursen kan jag inte gå.
Och de ville inte betala för det inte var en prioriterad kurs.

Lina R
0

http://www.zoorf.org/Kurser/anmalan%20interaktiv.htm Du måste plugga en hel del för att klara den ändå, men den var ju inte dyr.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Clariiz
0

Ska göra den i vår då vi får det gratis genom skolan. Väldigt mycket plugg eftersom du ska kunna mycket och så pass många djur. Foder, matspjälkning, förvaring, utrymmen, olika arter, beteenden, lagar osv osv osv. 
Men det är ju inte dyrt och eftersom det är intressant är det inte så jobbigt att plugga heller :D

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

MikaTela
0

Är det någon som har fått jobb tack vare denna kursen?

700 kr är inte så mycket att lägga ut själva (eller kanske fjäska till sig av arbetsförmedlingen om man har tur) om det ger en ökad chans till jobb! :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

[Jawa´s]
0

Jag gjorde proven genom skolan, det är en teoretisk och en praktisk del på de olika grupperna av djur (gnagare och kaniner, fåglar, fiskar och groddjur, reptiler samt iller.

Jag pluggade inget inför proven och klarade därför inte fåglar, men resten klarade jag eftersom jag har haft i princip alla djur där, man lär sig tusen gånger mer av att personligen äga och ha hand om djuren än att läsa om dem. Så, de man har eller har haft behöver man i princip inte plugga på, men resten är ett måste! Jag klarade inte fåglar pga att jag inte kunde säga vad 2 finksorter hette, så det är ändå ganska tufft.

Trodde ett tag att jag skulle faila på det praktiska KANINPROVET, men där var jag solklar, grejen var bara att lärarna blev så tysta när jag sa emot och babblade på om kaniner, så jag undrade ett tag om jag hade tabbat mig ordentligt x)

thildatessie
0

Men de testet kan l göras gratis på internet? Eller har jag förstått det fel då?? :s

Lina R
0

Kostar 700kr lr nåt sånt.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se