Måste skriva av mig
Måste skriva av mig lite eftersom det var lite roligt.
Skulle nämligen para två av mina kaniner idag, det är honans tredje kull och hanenes första.
Lät dem träffas på neutral mark, först så sprang honan iväg, men sen la hon sig ner och drog upp svansen, hanen började då jucka på henne, fast lite fel, nämligen på huvudet. Då hoppade honan iväg igen och detta upprepades några gånger. Tillslut kom han rätt, men då drog hon inte upp svansen och ville abskolut inte bli parad, detta och "huvudjuckandet" upprepades några gånger, men ingen lyckad PARNING blev det, så jag särade på dem för idag.
Men det lilla roliga var ju att när hanen gjorde åt fel håll drog hon upp svansen, men när han gjorde åt rätt håll så drog hon inte upp svansen. Så båda gjorde ju lite fel.
Ska försöka imorgon igen, går inte det får jag testa om några dagar. Förväntade mig faktiskt idag att det inte skulle bli nån PARNING, kändes verkligen så.
Förhoppningsvis går det om några dagar. :)
Hälsningar Amanda och kaninerna
Haha, ja det där har man ju sett några gånger! Lustiga djur! Bättre lycka nästa gång helt enkelt!
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
1# Haha, ja. Hon är ju uppenbarligen brunstig, men ändå blev det lite fel. Skall som sagt prova imorgon, går inte det så får jag hoppas på att det går i veckan.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Haha, har jag vart med om många gånger. Ibland får man tillrättavisa dem vilket håll som är rätt XD
Du ska ju inte låta han jucka på hennes huvud. En uppfödarbekant till mig var med om att honan kastrerade hanen när han juckade mot hennes huvud. Var inte så trevligt…