Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 522 ggr
Klick3R
0

Best Friend Menu kanin foder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hittade jag en cigarett fimp i en Best Friend Menu kanin foder påse.

hur dålig koll har de på kvaliteten?

och om man hittar cigaretter i maten vad annat kan man förvänta sig?

fossingen
3

#0 Kontakta företaget som tillverkar produkten och berätta, sedan ska du givetvis kräva en kompensation.

Fridaaaa
0

Ring elller maila företaget och anmäl detta, ta även och skicka in bildbevis. FY såna tabbar får dem verkligen inte göra :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Suskiv
0

Tyvärr är det inte helt ovanligt att fel saker hamnar i maten. Se bara det här med glas i kycklingen. Finns tex fall med plast i barnmat och liknande. (vi fick larver i ett paket ris en gång)

Självklart är det inte ok, men för att det händer så behöver det inte betyda att företaget är oseriöst. Kan ju varit nån idiot till anställd som tappat sin fimp.

Ta kontakt med företaget och berätta vad som hänt. De kan då se till att det inte händer igen och man brukar även får lite kompensation.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

fossingen
0

#3 Jo, det händer ibland alltför ofta. Jag minns när jag drack mycket Oboy, har vart glas i Oboy förpackningarna ett otal ggr.

Larver i ris tror jag beror på fukt, har själv fått larver i kartongsmakaroner, köper numera bara påsmakaroner av den anledningen. För att inte tala om havregryn och dessa små larver, usch det blir så lätt fuktigt att det förekommer där med också.

Hittade själv en dammtuss i ett torrfoderpaket förra månaden som var till katterna, blev så förvånad och tänkte inbillar jag mig eller lyckades katterna på några minuter damma ned förpackningen med en dammtuss.

#0 Men kontakta företaget så fort som möjligt så kan de reda ut det. Och skicka in bild och förklara.

Och förhoppningsvis får du en kompensation utöver kostnaden av paketet.

Fridaaaa
0

#3 Ja det med glas i kyckling var det en föredetta anställd som gjort med flit som "hämd" för att personen hade fått sparken.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bustjejen
2

Usch vad äckligt!

Dock innehåller vissa pellets aska, men det här var väl lite väl bokstavligt Flört

fossingen
0

#6 Nästan allt innehåller aska i pellets och torrfoder form, men jo, lite väl bokstavligt XD

De kanske röker under produktionen sen kommer chefen fram med en stor cigarr och säger  "Dags att aska lite" XD

Klick3R
0

kontaktade via email igår kväll inget svar ännsålänge men får se hur dom svarar.. :)