Kanin har liv!
Håller ni med mig om att KIF har mycket "liv" i sig? ;D
Här får man svar väldigt snabbt, på andra sidor måste man vänta mer. xD
Jag håller verkligen med :) Man får snabba svar och det är nästan alltid någon inne! Väldigt kul!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Haha, ja om inte annat så bevisar ju aktivitetsindexet det *S*
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Mm håller med :) Man blir så glad av att vara här inne och alla behandlas lika^^ Om ni förstår hur jag mennar..
Jag tycker musifokus är rätt kvicka de med, men snabbast är nog KIF för de har ju flest medlemmar:)

#0 Jag håller med. Man får alltid ett svar på sin fråga, och det snabbt. Och altid är det någon som är inne, det är roligt.
Det är härligt ^^ Men på Morgonen, som nu, är det knappt nån inne ju xD
#6: Vanliga människor sover faktiskt ;) Du är väl nästan alltid uppe först :D
#7 Men jag försöker ju att vända tillbaka dygnet ju xD

Joho, photonic, jag är alltid uppe vid klockan sju, men jag kan inte alltid ha datan eftersom antingen aryana eller sofia sitter vid datan. :D
Håller med om att man får svar på frågor och sånt snabbt! :) Det är så bra! :D
Japp, vi är bäst och svarar fort :D
- Mvh Emma

Vi har ju haft högst aktivitetsindex också :D
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#12: Och har fortfarande ;) Men inte flest medlemmar dock.. Men de vi har är väldigt aktiva :D
Wohoo vi är bäst :D
- Mvh Emma

Jag alla här är bäst!!!!!!
#9: "Joho, photonic, jag är alltid uppe vid klockan sju, men jag kan inte alltid ha datorn eftersom antingen aryana eller sofia sitter vid datorn. :D "
Snälla….använd rätt termonologi
#17 men du måste inte rätta, man förstår ju vad hon säger :/
- Mvh Emma
#18: JO, JAG MÅSTE rätta då ni inte har fattar det själv (ni har väl läst "svenska" i skolan, va?). Det vore ju väldigt olustigt om ni blir klassade som "okunniga" av andra vuxna i framtiden när ni växer upp…typ arbetsgivare och/eller arbetskamrater, grannar….
Detta är ingen kritik i den meningen att vara negativ, utan bara ett påpekande att språkbruket ÄR viktigt..
Vad skulle du säga om jag kallade kaniner för kantiner, eller kallade hö för halm, för så stor skillnad är det mellan uttrycken "datan" resp "datorn"!!!
Det finns människor som använder den termonologin i sitt yrke, och de bör visas lite respekt, då det faktiskt är de som har gjort det möjligt för dig att läsa detta…IT-teknikerna
#19 Men den här sidan handlar inte om svenska. Många människor har dessutom svårt för att skriva och stava, är det då kul att sitta vid ett forum om kaniner och bli rättad. Många forum har det som regler att man inte får rätta folk just för att alla har det inte lätt.
- Mvh Emma

#19 - Du får gärna rätta folk, men du behöver inte låta så… irriterad eller arg. Det är ju som KvirrZ säger: den här sidan handlar inte om svenska, eller om man har läst svenska i skolan osv. Det är ju faktiskt ett kanin-forum!

´man behöver ju inte klaga på allt!

#22: Du har rätt!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#19: Tänk på att de flesta här är väldigt unga och dom kommer att lära sig vare sig du rättar dom eller inte. Jag sa också alltid datan förut, det gjorde man tills man lärde sig. Och många har dyslexi eller andra svårigheter här på iFokus och att då bli rättad för något man egentligen inte kan hjälpa kan kännas väldigt tung och jobbigt. Finns folk som kan sluta skriva för de inte vågar eftersom de vet att de stavar fel och folk kommer då och rättar dem. Så sålänge vi förstår vad andra skriver brukar vi inte rätta varandras språkfel, i alla fall om det är ett så litet som datan och datorn - ett fel de allra flesta gör någon gång. Många tar illa upp.

Själv tycker jag att KIF är mycket mysigare än andra sidor. Det känns liksom "hemma" på något sätt :)
#19 GUD vad du klagar och låter arg! Jisses ..
Jag kan faktiskt förstå att anders påpekar, jag blir själv suuuper irriterad när någon säger: "Jag är gammlare än dig" Okej, kanske lite extremt men ändå.
Men självklart är det inte vi på kanin.ifokus som ska rätta de som säger fel. Det är deras föräldrar eller lärare, jag vill bara berätta att det finns människor här ute i världen som stör sig på att folk inte talar rätt svenska!
Se det inte som att jag klagar. Jag bara berättar hur det är. Jag accepterar också att folk är suuuperirriterade på folk som tillrättavisar dem.
#26: Jag blir också extrem irriterad när folk böjer ord som du beskriver. Oftast kan jag inte hålla mig och bara måste tillrätta visa dom, men jag gör aldrig det på internet. Träffas man och påpekar att någon säger fel tas det oftast på ett mycket bättre sätt än när någon rättar över internet :)
Och jag rättar _alltid_ min syster och min pojkvän när de säger datan istället för datorn men jag känner inte att jag behöver göra det på kanin iFokus :) Här ska man bara skriva på, oavsett om man kan svenska klockrent eller har dyslexi eller vad det nu kan vara!