Hur firar ni?
Hur firar ni midsommar? :) Med släkt, vänner eller inte alls?
Förrförra året var vi på Åland med vänner. Förra året var vi bara hemma tror jag, min familj:) I år var vi bara hemma också och grillade nere vid sjön. Skulle tälta, men det regnade så vi ska göra det någon annan dag istället. Hemgjord jordgubbstårta skulle vi också äta, men vi orkade inte göra den när vi kom upp från sjön nu så vi tar den imorrn^^ ;)

Jag firar inte midsommar alls. (:
jag är på byn vi.. reser midsommarstången sen kareoke på kvällen XD typ så :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
firar inte midsommar ^^
juste på morgonen så äter killarna och gubbarna sillfrokust sen efter de så åker dom ut i skogen och hämtar löv till stången .. vi tjejer äter champajne lunch sen plockar vi blommor så ses alla vid bystugan och klär majstången och sen går man hem sen så reser man den senare .. sen e de fest :D hehe mkt haha
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Äter gott gör vi och så dansar vi runt en stång och så leker vi lekar ;D
Firar med min familj och min moster och hennes sambo :)
- Mvh Emma

jag firade med familjen, åt tårta och grillade:P
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Var på bröllop i år :-)

Var hos en familj vi känner med massa andra familjer. :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Vi var till mormor och morfar en sväng, åt smörgåstårta och vanlig tårta xD Sen for vi hem och grillade :) Självklart hade jag ju plockat sju blommot på kvällen, men det var kryp på dom så ja ville inte ha dom under kudden xD
Ska åka idag till Ekerö där pappas släkt bor :) Vi ska äta god mat, troligen ha en midsommar stång och ja.. ;P
Vi gör inte så mycket egentligen, vi gör midsommar mat (prinskorvar, hemgjorda köttbullar och sånt) och gör en stor jordgubbstårta och alla är hemma :)
Brukar knappt fira i vanliga fall, men i år hade vi jätteroligt. Vi åkte till Mariefred och gjorde lite olika saker, vad väldigt trevligt!
Har massa bilder därifrån, ni kan ju kika på dom om ni vill ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Denna midsommarn firade jag hos min vän Pernilla :) Vi åkte hem till hennes styvpappas mor & far och där fick vi mat, tårta, jordgubbar m,m. Sen gick vi till stranden och badade fötterna (Jätteskönt vatten) sen höll vi på att barnsla oss xD Typ gunga gungbräda tills vi fick ont i magen!!
självklart vänner här. men när man var mindre så firade man det med familjen och deras vänner, typ dans kring midsommarstången!! =) saknar dock det lite!
Medarbetare på Hundar.ifokus

#4 Vaarför firar inte du midsommar? n_n

jag firar inte midsommar eftersom jag är muslim. :)

#18 Firar inte ni muslimer midsommar!! :o OJ! Då har jag gjort bort mig igen inför min kompis Samir (Som är muslim) Jag smsade han igår och skrev: Glad midsommar! :)..Skulle jag inte ha gjort :P

Med familjen :)
#19 tror inte han tar illa upp för det :P
- Mvh Emma

#21 Tror inte jag iheller men ändå..Jag måste lära mig vad muslimer firar och firar inte..

#19 - hehe, nej vi firar inte midsommar, så som ni inte firar bajram etc. xD
Men jag tror inte att han tar illa upp. ^^

Jag var hemma och tittade på regnet som öste ner hela dagen. Vi åt strömming (vissa åt sill,blä X)) och potatis och sen jordgubbar :).

Vi var i stugan och åt god mat och midsommarstång såklart ;) Senare gick vi ner till min gammel moster och var där, jag myste med lill Vira och sedan Kubb med allllla i stugbyn :D

Jag åkte upp till dalarna där vi var jättemånga..!!! Jag var mäst med min kompis Ewe och hennes tvillings kusiner Hugo & Fred ( 2½ år är dem ). Sen skulle alla gå till midsommar firandet. ( jätte lånkt bort ) men som tur var kom det en traktor med vangn med massor av björk ris.. Den plockade upp barn rå vägen!! Så när vi satt där så kom det en stoooor ödla ( typ 15 cm ) och satte sig på en som heter sebbes ben.. Alla skrek!!!
Vi dansade runt midsommarstången.. Sen var det en sak för barnen… Man skulle gå en stig som hette godis OS.. Jag gick med Ewe Hugo Och Fred. Man kom till olika stationer tex att ta godis trån ett troll ( var en människa som hade klätt ut sig) som sov och den höll i ett kruka med godis och man skulle ta en utan att väcka trollet! Sen var det massa sånna saker sen när man kom i mål var det en jätte brant neförsbacke, länkst ner var det JÄTTE mycke hö som man skulle hoppa i , sen fick man en glass!!!
Sen GICK vi tillbaka.. Sen åt vi mat och sen skulle jag pontus och sebbe paddla kanot.. det gick JÄTTTTTTE bra vi ramlade i vattnet!!.
Sen red jag och Ewe på islandshästarna!! Vi red barbacka på stranden och galoperade i vattnet.. Och det slutade också bra Ewes häst Findus bockade av henne i vattnet =)
Sen sov vi över en natt….
OJ vad mycke det blev.. hoppas alla orkar läsa!!!!

Oj, glömde skriva hur jag firar midsommar, haha ;)
Iår firade min familj med mina systrar + ena systerns man & dotter. Lilla Ella som hunnit bli 1 månad gammal :) Helt underbar liten tjejsing!
Vi åt midsommarmat men hade ingen stång. På kvällen gick mamma & pappa iväg till grannarna, medans vi andra satt hemma och kollade på Hemvärn & Påssjuka xD
Var så himla kul & vi ska göra om det nästa år såklart :D