Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 4796 ggr
[Tilde]
4

(OT) Ritar av portätt

Hej allesammans! Jag har gjort en liknande tråd, men jag blev för upptagen med mitt privatliv och kunde tyvärr inte fortsätta… Men nu kör jag igen! Skrattande

Jag ritar av porträtt av djur och människor och tänkte ta en liten summa för det om det går bra. Pengarna ska gå till Willows kastrering! :)

Här är några exempel på mina teckningar:

Jag är en hobby-tecknare, så teckningarna blir inte 100% identiska med originalbilden, men jag gör såklart mitt bästa! :)

PM:a mig gärna vid intresse!

Katten_
0

Oh oh rita av miiiig! :D

/Christel & kaninerna! Glad

[Tilde]
1

#1 Haha det skulle jag kunna (du som är så söt, Christel!), men jag måste tyvärr ta betalt så jag kan samla ihop pengar till kastreringen! :/ Men i så fall skickar jag med teckningen på posten.

Annars får du vänta tills allt detta är avklarat så kanske jag kan skissa ihop något gratis ;)

Katten_
1

Ja, men jag betalar ju! :O

NelliZ
1

Gud så vackra :O vad duktig du är Tilde!

//Julia

[Tilde]
0

#3 Skicka PM och gärna en bild som du vill att jag ska rita av! Glad

#4 Tack så mycket! ^^

Haztparken
0

Väldigt vackra teckningar! :)

Hur mycket kostar det? :)

[Tilde]
1

#6 Jag hade tänkt mig 50 kr för en teckning på vanligt A4-papper (det tar ca 2-3h beroende på motiv) och 100 kr för ett riktigt målar/rit-papper i A3- storlek (tar nog omkring 5h att göra skulle jag tro)! Frakt och kyvert-kostnad tillkommer på 20 kr om man vill få teckningen på posten. Glad

viggebys
1

åh, ska bara hitta en bra bild på mig och en kanin så får du gärna måla av oss, skulle va kul att ha en sån tavla i kaninstallet ! :D

Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/

Katten_
1

Okej tilde, pmar dig sen  :)

[TeamGolden]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur skickar man pengarna? 
Jag skulle vilja ha ett porträtt av Athena & Ruff
Jag har två bilder som kanske skulle kunna sättas ihop så de är bredvid varandra.

Ruff skulle gärna kunna få tydligare ögon så de syns mer, och bakrunden ska ju inte vara med, isf ska det vara någon neutral bakrund, kanske gräs och lite blommor och moln ^^

[TeamGolden]
0

Och här är bilden på Ruff som jag vill ha ögonen mer synliga på. 
Jag vill att Athena (bilden över) och han är på samma bild och det ska synnas att det passar ihop.

Om det är okej för dig alltså? :D

[Tilde]
0

#8 Det blir bra! Bara att PM:a bild och vad för papper du vill ha det på, samt andra önskemål så som bakgrund eller någon text. :)

#9 Ok, gör så! :)

#10 För att göra det enkelt kan man skicka över pengarna till mitt svenska konto (Handelsbanken), men helst till mitt danska konto (Danske Bank), det är dock frivilligt vilket man väljer. Att föra över pengar via internetbank är et är det säkraste sättet och därför att föredra. Om man inte har internetbank är det möjligt att skicka pengarna i ett kyvert till mig här i Danmark, men då står man själv för frimärke och kyvert ;)

Det är helt ok att ha båda två i samma bild. Du kan PM:a mig med en "beställning", så ska jag påbörja bilden så snart som möjligt. :)

Uniqs
0

Har du ngt exempel på djur du ritat? (:

[Tilde]
0

#13 Inte på datorn, men kan försöka hitta något jag kan scanna in/ta kort på och lägga in i datorn.. :)

[Tilde]
1

Här är Christels kanin Cornflakes (tror jag):

och här är en random tiger:

(Alla streck som synd på bilden syns inte alls så bra i verkligheten, utan det är min kamera som tar fram dem).

Jag tycker det är ROLIGARE att rita människor, men djur går också bra :)

Katten_
0

Jaaa de är Cornflakes :)

Katten_
0

Jaaa de är Cornflakes :)

Uniqs
0

Okej.. Jättefina, får se om jag tar en sedan .. ^^

[Tilde]
0

Jag ritar hemskt gärna av katter! Det är ett av mina favoritdjur att teckna! Så säg gärna till om du vill ha ett porträtt av din katt Skrattande

Katten_
0

Jag har! :O Den ska jag betala för :3 den kanske är svår att rita dock!

[MiniPim]
0

Gud, du är så otroligt duktig! :)))

[Tilde]
0

#20 Varför svår att rita? :) så länge du har en bra bild så ska det nog gå bra, haha ^^

#21 Tack, Aynaz!! Kyss

Vincent...
0

Du rita jätte fina bilder!

hoppas du får in alla pengar för kastreringen :)

HAHAHAHAHAHA…..

[Tilde]
0

#23 Tack så mycket! :D

[Tilde]
1

Här är ett porträtt av en katt som jag ritade idag med endast kolpenna. :) Såna gör jag mer än gärna, men då måste bilden vara av bra kvalité så jag kan se alla detaljer i päls och ögon, osv.

Fridaaaa
0

Vad tar du för en bild? :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

different-taste
0

Så otroligt duktigt du e måste jag säga! Jag ska leta upp nån bild som du kan få rita upp till mig, hör av mig när jag hittat nån bild som jag vill ha uppritat så säger jag till innan jag för över pengar :)

[Tilde]
0

#27 Tack så mycket! Glad Det blir jättebra! Bara att skicka ett PM med en beställning så börjar jag med den så fort jag kan.

dermot
1

Fan. Nu skulle man ju haft pengar :( Har massor av bilder du kan få rita av!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Tilde]
2

Här kommer ännu en  katt-teckning, kladdad i kol :)

Katten_
0

så duktig! Kan skicka en bild till dig sen! Vad tar du för en sån teckning?

Saffran.
0

Gud vad duktig du är! Kommer kanske vilja ha en lite senare. ;)

[Tilde]
0

#31 Samma pris som de andra, 100 kr på riktigt målarpapper och 50 på vanligt A4… sen + frakt på 20 kr. Tungan ute Dessa är dock ritade med endast kol.

viggebys
0

åh ett kaninansikte så som du gjort katten på #30 :D

Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/

[Tilde]
0

#34 De görs också på beställning Flört

Jag måste tyvärr höja priset med 30 kr p.g.a. kyvertkostnader - det kostar nu totalt 150kr/A3 och 100kr/A4! Detta gäller inte folk som redan har gjort beställningar med bilder via e-mail. Köper man mer än en teckning så gäller fortfarande grundpriset (120kr/A3 och 70kr/A4). Glad

[Tilde]
0

Jag ursäktar min seghet med beställningarna! Jag har varit väldigt upptagen, men gör klart dem alla nästa vecka, så ni får dem inom två veckor :)

[Tilde]
2

Här är exempel på några av beställningarna hittills! Glad

Jag tar nu emot fler beställningar! ^^ En teckning kan ta allt från 1-2 dagar upp till två veckor, beroende på motiv och hur mitt dagsschema ser ut. Jag skickar bilder då och då tills teckningen är klar, så du kan följa processen.

Jag tar 150kr inklusive frakt för en teckning i kol/blyerts på A3-papper. Det är bara att höra av sig på PM :)

Jag håller just nu på med en beställning, men har tomt schema efter den. Tungan ute

Mita75
0

Fantastiskt fina!! måste kolla in fotona, vad jag har som kan tänkas bli avritat.. :)

starfredberg
0

Kan du rita hästar? :)

Duvlyckans kaninuppfödning av dvärgvädur

tootiis
0

Du ritar otroligt fint! Ska big snacka med mamma och höra ifall jag kan köpa :)

// MT ♥

[Tilde]
0

#39 Det kan jag göra :) Det är inget motiv jag brukar rita, men allt är möjligt Glad

#40 Tack så mycket! Det är bara att PM:a om det blir något :)