Veterinär i göteborg?
Hej! Jag måste ringa till veterinär så fort som möjligt, men blå stjärnan har ju inte öppet för smådjursrådgivning…
Behöver all hjälp jag kan få, gärna bra veterinärer..
I göteborg området.
Men om det bara är rådgivning kan du ringa var som helst!
http://www.torslandadjurklinik.se/
där har jag varit med min kanin.
HAHAHAHAHAHA…..
#1 Jag menar ifall det behövs åka in… eller något!
#2 Tack så mycket ;D
#3 vad har hänt då? :/
#4 MiniPim verkar ha löss eller fästing ägg eller något i pälsen.. 
#5 är säkert fästningar från när han sprang i fästningboet.. Räcker att ni missat en enda så har den lagt ägg i hans päls :(
#6 Åh, skit alltså!!
Vad kan man göra åt det?
#7 ingen aning faktiskt.. Ringa vet? x)
försök att borsta ut äggen eller lössen (?)
HAHAHAHAHAHA…..
#9 fästningar är omöjligt att borsta bort..
Abdel sahli i kungsbacka är bra och billig
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Det är inte omöjligt om man har en stark borste och att det inte sitter fast i pälsen, eller så åker man och köper sån där fästing penna?
/Christel & kaninerna! 
ta bort fästingar med en pincett.
HAHAHAHAHAHA…..
#12 man missar ändå alltid nåt. #13 bättre att använda fästningsnara då.
då får man använda en fästingsnara
HAHAHAHAHAHA…..
Är det inte bättre att sätta sig och ta tid på sig och titta igenom hela kaninen efter färstingar? Så plockar man bort en efter en och berömmer efter varje. Fast om de nu lagt ägg vet jag inte vad man ska göra..
Smådjursakuten. Har även rådgivning så det är bara att ringa. Googla
//Julia
Bättre att åka in tycker jag, detta är ju inte alldeles akut men om fästingarna lagt ägg på känsligt ställe kan det bli akut
//Joanna
Det är ägg i pälsen! Det är omöjligt att sitta och ta bort. Åh herregud! Detta får unte vara möjligt. Det är så sjukt många! Ringer vet nu
Jagmåste kunna åka in! Jag får ta buss isåfall för pappa är inte hemma och mamma kär inte bil…
#20 bra att du kontaktar vet! Men testa ringa först, har du tur finns det något du kan köpa receptfritt som tar bort allt.
#21 ringde pappa, han sa att han kastrerade våran katt här jag bor! Om det behövs åka in så tar jag bussen direkt till centrum för där är den.
#22 toppen :)
Jag ringde och veterinären sa att det lät som löss och inte fästingsägg, jag skulle boka tid på måndag och åka in så han kunde titta på det och sen så skulle ha ge någon medicin som jag kunde köpa på apoteket. Tyvärr va det inte receptfritt.
Nu är jag lugnare iallfall….
#24 har du honom isolerad från dom andra kaninerna också? För annars kan du nästan räkna med att dom också har löss :/
#25 Ja det har jag!
kan jag få löss från honom?
åh nej, detta är bara för mycket
#26 bra! :) Ingen aning faktiskt.. Hoppas inte det! Men det är inget som är jättehemskt ju.. Kolla dina andra kaniner för säkerhets skull också!
Vem är det som trycker alla bra inlägg?
/Christel & kaninerna! 
#27 Nej det hoppas jag inte :(
Nej, men jag vill inte att mina kaniner ska må dåligt. och minipim gör troligen det för han kliar sig jättemycket, så fäller han..:/
för en gångs skull tycker han det är skönt när jag borstar honom..<3
#29 jobbigt för honom :( för att skynda på fällningen kan man ge B-vitamin om jag inte minns fel, funkar bra. Aw..
#30 Ja, för mig gör det ju inget. bara att jag är ledsen för hans skull :/ ska kolla det med då ^^
tack alla för hjälpen! :)