Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 434 ggr
Amandapanda
1

Botten i toa-lådan ? o.O

Hejj hejj !! Jag är så himmla glad nu för att jag ska få en kanin efter att vi kommit hem från våran semester och jag funderar på vad för sorts sand eller vad man ska välja att ha i toan. Någon som vet ? :P Finns ju ganska myckke att välja mellan såh jaaooh vad tycker ni är bäst ?

[Tilde]
0

Tror inte just sand är bra… De flesta har nog spån eller liknande i toaletten? Själv använder jag en ekologisk "kattsand" som klumpar ihop sig av vätska, men som man kan spola ner i toaletten. :) Det finns att köpa här: http://www.zooplus.se/shop/60330/60523/60534

Mamabelle
0

Bäst och bäst vettetusan… men vi använder oss utav Toa-Lätt, för att det känns ofarligt och bra. Har många gånger tänkt att det borde vara enklare med typ kattsand som klumpar sig, för då kan man ju rensa bort kissklumparna. Men sån sand dammar ju ofta och så tänker jag att det verkar läskigt om kaninen skulle få för sig att mumsa på det.

Men jag har ingen jätteerfarenhet jag! Men jag tycker iaf att Toa-Lätt fungerar bra :) Byter oftast hela toalådan varannan dag och varje dag om det blivit väldigt mkt i den.

minaninar
0

Hampa strö tycker jag är bra. Det tar bort lukt, o på något sätt rinner kisset neråt så att översta lagret fortsätter o vara rätt fräscht. (Men det luktar om man gräver i det) Men det är bra att hampan tar upp lukt, för det håller insekter borta.

Peewee är också bra, det håller också lukt borta, och därmed insekter. Det suger också upp bra.

halmpellets från granngården säger andra är bra… o billigt.

några förslag