Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 682 ggr
Amandapanda
0

Bra plats för utebur ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejj hejj ! Nu på senaste tiden har jag letat mycket fakta om kaniner, Jag funderar på att skaffa en om jag får för mamma, Pappa har sagt att om vi skaffar kanin måste den bo utomhus åtminstonde på sommaren pga allergisk kusin. Jag har ganska bra koll på hur dom ska bo och så men inte på den här delen.. Vart någonstans ska buren stå ? Jag gick ut imorse och letade efter bra ställen att ha buren på men tillslut hittade jag en plats, Jag sprang in och hämtade tumstocken och mätte, 190 cm. jag hämtade kameran och fotade på platsen så jag kunde lägga upp det här och se vad ni tycker om stället. 

Tycker ni att det ser bra ut ? Bredden är till stenplattorna och är då som sagt 190 cm bred och den kan vara hur långt ut som möjligt om ni fattar!
Tack på förhand ♥

Och jag får ursäkta den röriga bakrunden!

Klara.b
3

Sålänge det finns skugga är det en bra plats enligt mig.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

CorneliaAndersson
0

Det blir nog bra att ha den där :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Amandapanda
0

Vad bra ! Det är skugga där mest hela tiden, Bara på tidigaste morgonen när solen just gått upp sedan är det skugga resten av dagen om jag har tänkt rätt att solen inte lyser från andra sidan av huset på kvällen !

CorneliaAndersson
0

Låter bra!:)
Annars har man ju för det mesta tak och iallafall minst 1 vägg som ger skugga :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Suskiv
0

Ser ut som en jättebra plats. Stenplattor under buren är superbra, då blir det inte lerigt och dant under vintern.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

valorous.kid
0

det blir no bra :) ser folk som går förbi huset stället? fom om dom gör det så är det nog inte jättesmart… finns korkade människor som gärna släpper ut eller skadar kaniner. så om det är på baksidan så är ju det jättebra :)

Amandapanda
0

Den står på baksidan satt ingen kommer gå förbi och ta den fast det finns en fäg fast den är ungefär 200 meter bort om inte mer…:)

valorous.kid
0

#7 bra :)