Plötsligt hängande öra!?

Antagligen blandras med dvärgvädur.
Rent spontant så tycker Jag att han på första bilden ser ut mer som en lejonhuvad dvv eller åtminstonde en korsning mellan dvv och lejonhuvad kanin. Han har alldeles för långa öron för att vara renrasig lejonhuvad.
Vet du vad det är för raser i honom?

#3 Jo det där är ju ingen renrasig lejonhuvad kanin, dom har mycket kortare öron, öronen är ju av "dvärgvädurslängd" så det är absolut dvärgvädur i honom, kan ju vara en lejonhuvad dvärgvädur med dålig öronhållning.
De är mycket möjligt att det är dvv i honom då han är köpt på djuraffär. Vi har kommit fram till att han är fyra år. Men ena örat ska väl inte börja hänga efter x antal år?
Mkt sötare nu tycker jag ;) Han har helt klart dvv i sig :) öronen kan börja lägga sig lite när som helst fast att det är lite ovanligt i sen åldern :)
Söt kanin tycker jag med. Ser ut som om örat funnit sin plats i tillvaron. 
Men om man är försiktig så kan man ju fråga veterinär per telefon, eftersom förändringen sker vid 4 års ålder. Men det verkar ju har lagt sig rätt. Däremot kanske du vill kika in under örat lite då och då och kolla att det är friskt och fint där inne och inte gunk eller irriterat eller så.
Jag är jätte orolig för jag älskar min lilla nin. När jag kom hemifrån pappa och såg honom satte jag hjärtat i halsen. Själv tycker jag han är väldigt söt på de där kortet men på riktigt försivnner örat som hänger i manen så det ser ut som han tappat ena örat.
#9 Tror du vänjer dig vid att han är en dvv med ett stående öra snart. Då kommer du förmodligen sluta tänka att han ser ut att ha tappat ett öra.
Men visst, alla förändringar som sker plötsligt med ens ninis är värda att följa upp. Ringa och fråga kaninkunnig veterinär kostar ju inget.