Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 509 ggr
[MiniPim]
0

Tävling på Söndag

Yes, hoppning då :)

Vilka ser man?

Sedan har jag en fråga; ska man ha med pellets till kaninen eller något mer? Vatten såklart men jag fattar det xP

trestads kaninhoppare

Vincent...
0

hö i höboll ska du nog ha med dig. :)

om du ger dina kaniner mycket pellets i transportburen, kanske han bajsar i transportburen och så sitter han i bajs hela dagen du är på tävlingen.

men lite kaningodis går nog bra :)

HAHAHAHAHAHA…..

[MiniPim]
0

#1 Tack för hjälpen :D

Får ordna en höboll, men man fick ha lite i hörnet skrev dem men inte som underlag så man skräpar ner ;) Hehe :P

[_hsleiufhbtv]
0

Främst hö och vatten, pellets är också ok. Ser inte problemet om kaninen bajsar? Man byter väl tidning bara? Kaninen sitter ju inte på samma tidning hela dagen. Någon morot brukar jag också ha med mig ;)

[MiniPim]
0

#3 Okej, jag tar med mig något som belöning :D

Qepta
0

Banan brukar jag ha när jag tränar min hoppkanin om han är lite slö. Kan vara bra nu i värmen så att kaninen får lite extra energi.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[MiniPim]
0

#5 Ska försöka ordan det då :)

[_annaH]
0

Vart är tävlingen? Nuntorp :)?

[MiniPim]
0

#7 Brålanda, nuntorp :P

[_annaH]
0

#8 Precis :P Går på den skolan =)

Va o kollade på kaninhoppningen idag lite :) Kanske ska dit imorgon med.

[MiniPim]
0

#9 Så skoj :P

Vi kanske ses? xd

[Jawa´s]
0

Jag brukar bara ha med vatten och RENA TIDNINGAR =)
Brukar lägga in gräs i buren istället för hö för minimal nedskräpning, under förutsättning att kaninen är van att äta färskt gräs, annars rekommenderar jag höboll. Rena tidningar är ett måste då kaninerna ofta antingen spiller ut vatten eller kissar på tidningen och självklart måste de få sitta torrt hela tiden =)
Ibland får de varsin morot att gnaga på också, eller en skiva äpple, mest för sysselsättningens skull =) Pellets brukar jag inte ha med då jag vill att de ska vara hyfsat tomma i magen när de är inne på tävlingsbanan.

NaDa...
1

Glöm inte lunch åt dig själv med! En tävlingsdag kan bli lång ;) (T.o.m här på Åland var vi bara har lätt och mini klasser ;))Men som sagt ovan, Extra tidningar och belöning till ninen.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[_annaH]
0

#10 det hade vart kul! Men ska tyvär inte dit då jag anser att igår va ingen höjdare direkt..