OT - Vad skulle du vilja ha?
Som rubriken lyder, vad skulle du vilja ha för djur om du inte hade kanin? 
Jag skulle vilja ha en kattunge vid detta tillfället, men katt har jag redan så det får nog bli en häst eller nja en ponny 
Hund, heh :)
Har ju redan hundar kaniner häst så en leguAn hade varit drömmen
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
Hund ;)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Har ju redan allt jag vill ha :/
Men en till hund kanske, en pitbull, eller någon sådan blandning :D Fast jag skulle förmodligen inte klara av en sån hund och inte ha tid heller :/
Kanske en liten get i så fall då :P
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
Har redan allt jag vill ha stort sätt: hund,katt,kanin,marsvin,höns :)
Men vill ha afrikansk pygméigelkott ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hund(en pomeranian) eller en häst(shettis elr russ) 
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Det skulle väl vara en till hund och då av samma ras som de två vi redan har. 
Jag har eller har haft alla djur jag vill ha..
Skulle väl vara ett par med dvärghamstrar då men det tänkte jag skaffa när mina gerbiler går bort. Vilket förhoppningsvis dröjer minst 2 år.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Vill gärna ha en vit pomeranian! Fast mina kaniner är lite lika poms med allt det vita håret, haha
En marmoset eller en vit iller (en med svarta ögon, inte röda) vore inte helt fel heller
Gillar vita djur, om man inte märkt det, hihi
Skulle vilja ha en gård med tamvargar i (:)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Jag har ju sköldpadda, hundar och kaniner, men skulle önskat mig en hund till en australiensk sheperd eller en border collie :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
10# jag med;)
hahah men häst o hund fast jag har redan hund
Behöver inte mer, 1 katt, 2 kaniner och en valp på väg :)
/Christel & kaninerna! 
Jag har ju kaniner, gerbiler och hund, och känner att jag är nöjd med det :) Men annars, en hund till av samma ras som Åke, en sköldpadda och en pygméigelkott.. :3
Hmm.. Har ju ingen kanin, men jag har ju 1 hund, 3 katter och 1 ekorre på väg. Är ju egentligen rätt nöjd, men en iller kanske då :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
En häst :)
Har katter, kaniner och en hamster..
Dock älskar jag kaniner och gnagare så jag har en liten dröm om att skaffa marsvin. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Ojoj, kan inte svara per nummer så jag skriver väll ett som passar alla: Vad olika, och många som redan har det dem vill!:-) Jag började tänka på att jag faktiskt vill ha en äkta mini gris, som ska heta Pippi :-D
#18 Åh jag ville ha en minigris när jag var yngre! De kan lära sig allt som hundar kan, fast mycket snabbare
Jag vill förresten ha pygmékameleonter också! hihi
#19 Nja det stämmer inte riktigt ;) Det är himla individuellt, plus att många hundar lär sig snabbare än minigrisar, men ja minigrisar är lite som hundar :D
#20 Men de sa några som födde upp minigrisar :( </3
#21 Ok för vet en som har 2 st, och dem är inte smartare än hundar:P
Plus att finns ju olika raser inom hundar som är smarta på olika vis ;)
Men mini-grisar blir som små hundar:) Men ej smartare än hundar
Tilde eller Frida eller nÅgon annan, vet bi nån som föder upp älta mini grisar?:Ddd
Skulle vilja ha en Akita, men då behöver vi flytta till större först :P
Jag har ungefär fått allt jag önskar, har häst, hund och kanin. Dock har jag en väldigt kattliknande hund som bara slappar helatiden men jag älskar honom ändå.
Om jag hade köpt något mre djur hade det väl blivit en aktivare hund och felr kaniner
#23 Tyvärr, inte riktiga minigrisar som verkligen blir små. Lite svårt att få tag på tyvärr. För många skriver "Mini-grisar" men så blir dem inte så små som folk tror att dem ska vara:)
#25 och #26 oj min dator cp:ar
#23 Nej känner ingen :/ Men man kanske kan googla fram om det finns någon uppfödare av riktiga minigrisar :)
#27 det finns ju Micro-gris också. Den är ju verkligen pytteliten! :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Minigrisar är visst lika smarta som hundar, smartare till och med. Sen om de vill anstränga sig/göra bort sig lika mycket som hundar för en bit godis är en annan sak.
Vi lärde våra sitt, det gick väldigt fort. Men annars föredrar de att sola, böka eller kli kliade på magen framför att leka pajas.
Vi födde upp minigrisar i flera år när jag var mindre. Vet inte hur många vi hade, men de är helt underbara.
Vår första och sista minigris bodde inomhus och sov i sängen. När hon blev äldre och på tok för stor (hon var inte så pass mini visade det sig då) så fick hon flytta ut och blev bästa vän med en get.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Okej tack alla
Jag och mamma vill ha en minigris! 
Jag skulle vilja ha en Cavalier king charles spaniel i färgen Blenheim 
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
#31 Som jag skrev, smarta om hundar men inte smartare skulle jag inte vilja påstå. Sedan finns det olika slags intelligens med ;) Så man kan inte jämföra en minigris med en hund heller:)
- kanin
- hund
- katt
- råtta
- marsvin
1. häst
2. hund
3. kanin
4. marsvin
5. hamster
6. minigris
7. mus
8. får
9. kor
10 får/ tuppar. :P
#35 :)
- (kanin) hollis
- (hund) rotweiler elr pitbull, bullterrier elr tollare kankse
- (katt) den minsta kattrasen
- (råtta)??
- (marsvin) ??
Hund helt klart. Dock är jag allergisk mot de mesta, inklusive pälsdjur. Så hund går tyvärr bort, om det inte är nakenhund vilket jag tycker är fruktansvärt fult. :-D
Kaninerna funkar hyfsat, iaf min ena. Det beror lite på vilken typ av päls de har. :)
Har ju redan hund, katt och kaniner.. Hm men skulle nog vilja förstochfrämst att min katt kommer tbx [:c] Något annat djur jag vill ha? En råtta eller en häst tror jag :)
// MT ♥
Ponny/häst!
Kramar
Linda & Djuren
En till hund! Pudel.
En maxad D-ponny och tamråttor 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Jag skulle vilja ha en Nordsvensk (häst), riktigt lik Emil i lönnebergas :-)
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
En till hund, eller får.
Skulle helst vilja ha en häst/ponny, och en hund, kaaaanske en katt och ha kvar mina kaniner. ^^
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
#43 Den Emil har i Lönneberga är väl en ardenner? Ser ut som det i alla fall :)
Hund och chinchilla, men det har jag ju redan nu. Och sen har jag väl femtiotalet djursorter jag vill ha, men man kan ju inte få allt.
En siames och en schäfervalp vill jag ha =)
Ja om jag skulle välja något djur jag inte har nu skulle det nog vara en eller snarare ett par stycken alpackor. Sen kommer marsvin som nummer två.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Ett sto efter Cardento,skimmel, runt 11 år, 164 i mkh, tävlad minst 120 cm. 
Kram Ida!♥
Har kaninuppfödning, marsvin, häst och en liten bichon valp på väg. Det räcker, men ett drömdjur vore nog en iller :3
Jag skulle absolut skaffa kanin men det är ju inte frågan:D
Jag skulle vilja ha häst, pygméigelkottis, chinchilla, gerbil, marsvin, får och getter
Min dröm är att kunna ha världens största ställe för övergivna djur och sedan där också ha terapimottagning för barn och ungdom och så skulle det jobba massa miljöterapeuter där och djurskötare och barnen skulle få umgås med djuren (naturligtvis bara på ett sätt så djuren mådde bra och ständigt med djurskötare o personal). Det skulle vara en del av terapin att få lära sig om djur och ta hand om djur som också haft det svårt.. och att det skulle ske på ett positivt sätt. Men det är så klart en dröm.. var skulle pengarna komma ifrån..
och naturligtvis så skulle djuren inte utsättas för massa skrikande barn på en gång.. eller något sådan, idén skulle vara att lära barnen om djurens behov samtidigt som de fick terapi för sina behov
Om det fanns pengar så tror jag det skulle kunna bli så himla fett bra och läkande för alla. O massa djur som blir vanskötta eller övergivna kunde på bo där o eventuellt adopteras så småningom till väääldigt ansvarstagande personer som man då kollar upp noga att de verkligen bryr sig. Och så skulle man kanske också kunna ha ett bra djursjukhus i anslutning.
när man ändå drömmer…
#52 något liknande finns på mikaelgården i järna säder om stockholm, fast dom har inslag av walldorf om jag inte minns fel^^ finns ju en del sekter i det området^^
men annars är det iaf psykiskt sjuka barn som bor på stället som är både internatskola och nåt 4-H-gård liknande. Tror det är väldigt bra för barn som mår dåligt att få lära sig allt från ansvar till hur man visar kärlek, genom att ta hand om djur.
#46 Emils häst Lukas är helt klart en Nordsvensk. syns väldigt tydligt :)
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
#53 ja och om det är barn som är trasiga så vore det också så fint att få ta hand om djur som är trasiga där.. och naturligtvis bara sammanföra dem under bra förhållande så mycket som är lämpligt. Men att ta hand om är nog super för att läka. Jo, jag tror inte jag är först med idéen, känner till 4-H, men vore så najs att få ordna det..
Och kanske så att det kan finnas såmycket plats att det inte behöver vara bara de som mår allra sämst.. det finns så många som kunde behöva lite mer.
Och jag skulle nog mer grunda det på kunskap om djur och sedan psykoterapi för barnen, inte waldorf. Men de gör säkert ett rätt bra jobb där i Järna, tror jag iaf.
Skulle vilja ha ett svart arabiskt fullblod. Sen så skulle jag nog vilja haven sibirisk katt katt och en perser katt. Sen så vill jag ha några peruan marsvin. Hundar har lår redan 4 av så det räcker,
Om jag inte hade en kani , så skulle jag villja ha en kanin! ;)
Annars råttor! :3
#57 Det är inte så självklart? Jag tycker den liknar en ardenner, har sett båda i verkligenheten.
Huvudet ser ut som nordsvensk med kroppen är som en ardenners.
Kanske korsning? För det står bara att det är "travhäst"
Emils häst kan nog varit en kallblods trav Alltså en smäckrare variant av nordsvensk ;)
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
#58 det är ingen ardenner, han är alldeles för lätt bygd för de. kan möjligtvis vara en nordsvensk travare, svårt att de om den är frysmärkt.
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Har redan hund, de jag inte kan leva utan! ^^
Sen katt och kanin..
Mitt drömhusdjur skulle vara en iller! Hade varit riktigt roligt! :)
Mvh Jenna
Skulle gärna vilja ha en hund :) Troligen en Golden…
Hm..
Jag har haft;
Hästar
Hundar
Katter
Kaniner
Getter
Marsvin
Hamstrar
Fiskar
Och säkert en massa annat som jag inte kommer på just nu x)
Jag ska köpa en Grand Danois, och ha fiskar igen, så det är väl det som jag vill ha just nu :)
#63 Åh, Grand danois är min och min gamla mammas favoritras! Älskar "trubbiga" aniskten eller vad man ska säga ;) Älskar deras "ledsna" söta ögon och deras charmiga dreggel! ;D
Okej ^^
Min moster hade Grand Danois kennel men hon har nu bytt.
Min sambo och jag älskar stora hundar, så vi ska snart köpa en ^^
# söker inte en… Men vi alla i familjen tycker de är ståtliga men då påstår pappa att vi måste köpa en ny bil eller så får den åka i vårat hästsläp. HAHA! :D
Jag har ju redan allt man kan tänka sig, en hamster, kaniner, två foderhästar, katter… Men en hund hade varit kul, eller kanske möss?
Hälsningar Amanda och kaninerna
Två till hundar, en till Tervueren och en Malinois 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#67 HAHAHAHA Jag läste flodhäst i stället för foderhäst xD!! Det blev helt knas i mitt huvud xD
Jag är ganska nöjd nu som jag har det med mina råttor och kaniner. Om inte denna (ursäkta språket) satans allergi fanns så kan jag slå vad om att jag hade haft en greyhound. Jag är inte så mycket för hundar, men greyhounds är så fina!
Något som dess värre inte är så realistiskt är att flytta till afrika och ha det som "Wild family orphans" (program) på Nat geo wild. Haha, vet inte om ni har sett det programmet, men i alla fall xD
Juste eller som "My life is a zoo" på Animal planet om jag minns rätt xD
Jag hittade just ett djur som jag skulle vilja ha till min gigantiska naturilga djurpark. Pika! Pikor, Pikas, Pipharar! Det är den andra grenen på lagomorf-trädet
Sååå himla söta. De är inte lämpliga som tamdjur om man inte kan ge dem en väldigt naturlig tillvaro. Men i djurparken i min fantasi (med slottet för omplacering och veterinärvetenskap och barn och ungdomsterapi och forskning) så finns det resurser
)
http://www.youtube.com/watch?v=QVJuRgil0wQ

#70 Heter bara piphare på Svenska.
Hmm, vill ha de flesta djur… Men bl.a. dvärggetter, alpackor, kor, höns och ankor. =)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
1. En Häst,för ridning o körning :)
2. En Stor hund, vi har bara små hundar :)
3. en Åsna.