Godnatt lilla Pix
Hittade min lilla Pix död idag. Ihjälbiten. Hennes bur kompis Mini är på rymmen.Jag har lärt mig av mitt misstag. Så inga påhopp. Oavsett hur snälla hundar är & hur vana dom är med kaniner. När flockinstinkten sätter in kvittar det. en jägare kollade på henne & det gick iaf fort. har hafta frigående kaniner ihop med min hund utan problem. De var uppväxta ihop. Men nu var de tre st. Då satte instinkterna igång.
Jag ber nu att Mini ska våga sig hem igen. Men jag har lärt mig min läxa. På det jobbiga sättet.
Godnatt Fina Pix. Hälsa Djarfur, Asta & Vipra
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Via i frid underbara Pix<3
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
stackar liten kanin
nu har kaninen det bra !
HAHAHAHAHAHA…..
Ne herre gud vadhemskt! :(
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Mini har inte varit hemma på hela natten. Syns inte ett spår av henne. Har ju ingen aning om hon var skadad eller ej. suck.. vilken kanin ägare man är
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Vila i frid Pix, hoppas att Mini kommer hem snart!
Jag beklagar
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
#4 Det är inte ditt fel <3
Har varit med om samma sak.
R.I.P.!!!!<3
R.I.P <33
R.I.P <3
Stackars kaninen (kaninerna) :( Vila i frid ♥
SÅ det är alltså sant som det står att man aldrig kan lämna kaniner och katter/hundar utan uppsyn, hur idylliskt det än ser ut. Tråkigt att det skulle behöva hända. RIP. Hoppas din lilla vän hittar hem igen relativt oskadd. :/
Men det är bra att veta att man inte kan låta sig luras av att det är gulligt när man är där.
Hemskheterna fortsätter. Var bara iväg på Ultraljud. KOm hem & den andra buren var uppbruten. Jag vet nu vilken hund det är. Det är inte min hund. Så nu står jag helt utan kanin. från att ha haft 3 har jag ingen. Två ihjälbitna & en borta. Har rejäla burar. Men inte ens det hjälpte…
Sämre djur ägare än mig finns inte.. Jag är snart 29 år & rakt igenom blåst…
…………………………………..
#12 Nej vad hemskt!! Vems hund är det som ligger bakom detta? Vet du det? I så fall kan man väl anmäla ägaren? Inte för det hjälper mot sorgen dock…
Det är såklart inte ditt fel vad som har hänt! Speciellt inte om burarna är rejäla, som du skrev.
#13 Vet vem ägaren är. vi är goda vänner. Är dagmatte åt denna hund. det konstiga är att dessa kaniner bodde hos dom innan. denna hund är uppvuxen med både kattungar, kaniner & andra smådjur. vad kan göra så detta beteendet kommer fram helt plötsligt? de andra hundarna hade gömt sig.
Att se båda burarna tomma & sönder är hemskt. Vet inte var jag ska ta vägen…
…………………………………..
Åh ! :(
Massvis med styrke kramar till dej!<3
Det är absolut inte ditt fel!
Usch vad hemskt. Ibland önskar jag att jag aldrig hade hittat kanin.ifokus. Det händer ju så många niner så mkt hemskt. :s
Men är det så att hunden har rymt från sitt hem och gått in där era uteburar är och liksom rivit sönder dem? :s
Vad menade du med att de andra hundarna gömt sig? Skämdes de eller?
Stackars dig. :(
Det låter som en situation som du inte hade kunnat förutsee. Det är väl också lätt att tro att om man hade husdjur som hund o katt o kanin att när de var goda vänner när man var med dem så skulle det fortsätta så, men jag har läst att man tydligen aldrig ska lita på det. Men i ditt fall hjälpte ju inte det. Men då kanske man måste dra slutsatsen att man inte kan ha kaniner i uteburar där det finns hundar i grannskapet om det inte är fort knox.
Ville också säga att hon var så himla fiiin Pix..
#16. Är dagmatte åt denna hunden samt en till. Sen har jag en hund. Så var 3 st hemma. Medan "denna" hunden svassade omkring & visade vad duktig han var så försökte de andra hundarna komma där ifrån.
Våran stora hundgård är avdelad. en del för hundar & en för kaniner. men inte ens det hjälpte.
…………………………………..
Aha.. han ville ha beröm för att han var stor jägare, men de andra hundarna kände på sig att de gjort nåt dumt? :s
Vad jobbigt, du lär ju inte vilja vara dagmatte åt honom nåt mer. :s eller..? Visst han är ett djur o vet inte bättre o det är instinkterna, men det kan ju ändå vara svårt som människa att ha överseende med det../
Näähe stackars kaniner, och stackars dig. :(
#18 jag klandrar inte hunden. Det är ett djur med instinkter. Sorgligt & hemskt. Rov djur & bytes djur. klart jag ska fortsätta vara dagmatte. Det är inte hans fel. Jag kunde säkrat kaninernas del bättre. Kanske det inte hade hjälpt. Kanske hade det det. Det får vi aldrig veta. Det är så mkt man kunde gjort annurlunda. Men nu vet jag att jag aldrig får släppa denna hunden med blicken. har även sådär 18 marsvin…
…………………………………..
Nej stackarn :( Inte ditt fel :( Du visste ju inte att de skulle hända.
Du har några marsvin kvar antar jag.
R.I.P kaninerna :( hoppas Mini hittar hem.
/Christel & kaninerna! 
Det är ju bra att du inte känner så. Det kan jag också förstå. Men jag hade också kunnat förstå om du hade känt att det var svårt att behålla relationen till hunden.
Näe det är nog bäst att hålla hundarna helt borta från smådjuren.
Relationen kommer väl aldrig bli på topp igen. Men man har inte mkt känslor för alla djuren. deras matte är helt förstörd. Hon förstår inte hur det har kunnat hända. Försöker lugna henne. Att jag klandrar inte henne eller hennes hund. Olyckor händer.
…………………………………..
MINI ÄR HEMMA!!
Chockad & tilltuffsad men inga skador vad jag har sett.
…………………………………..
JA! :D
Åh vad roligt! :D
Hon har varit hos ena grannen under dagen. Hon låg ner så kunde bara ta henne. Något som inte är speciellt vanligt för att vara Mini. Mini är inte så liten som hon låter. Utan en Rex. Så hon är nog rejält chockad. Om hon inte repar sig får det bli vetten för en koll.
…………………………………..
#11 Jag hade vågat lämna våran hund utanför kaninbur.
är dem fler hundar kan dem trigga upp varandra till att göra olika saker som dem aldrig ha gjort, men våran är själv. Vet att hon inte skulle göra något, för hon vet att det är strängt förbjudet.
OK, det är alltså "flocken" som gör att de blir mera instinktiva kanske som TS sa. 
Finns många fall där hundar som är skitsnälla när de är ensamma blir till mindre monster när de är i en flock. Min hund och kompisens hund dödade en mink i skogen tillsammans en gång, något de aldrig hade kunnat göra var för sig, jag trodde inte mina ögon när de kastade runt med det stackars djuret då både min och kompisens hund har bott med smådjur i flera år utan problem^^
Ujdå. Sådana saker får mig att tveka att ta ut min kanin till nån gräsmatta eller park i stan, tänk om det kommer en stor otäck hund och hussen el matten inte har koll - eller ännu värre inte har den kopplad.. Visst kan man försöka snabbt hala in sin kanin… men ändå:/
Usch vad hemskt, skönt att Mini kom hem igen. Vet inte hur jag skulle kunna se på Missy igen om hon skulle gjort något sånt, det är ju inte hennes fel men ändå. Fast tror inte den klumpedunsan skulle få upp någon av burarna, smart är hon ju inte.
#29 Nu måste man ha hundar kopplade, så du kan anmäla hundägaren om hunden är okopplad
Vad kul att Mini kom hem! Vilken tur du hade med det! Många kaniner som rymmer hittas inte:)
/Christel & kaninerna! 
blev alldeles tårögd när jag läste, hemskt sånt där är! :( tur att mini kom hem och att du fick lite lättnad iallafall! har själv varit med om liknande, fast med gerbil och katter. :/ men det är ju egentligen ingens fel att sånt här händer, även om jag fortfarande klandrar mej själv för att min gerbil är död.
Vila i frid fina kaninerna <3
massa styrkekramar till dej "flocken"! :(
Stod i em med hundarnas ägare & pratade. Vi kom fram till att det var " valpen" på 7 månader som brytit sig in i burarna. Sen kan man bara spekulera. Något som är dumt & fel att göra. För både min hund & hennes äldre är vana med kaniner & andra små djur. Inte valpen på det sättet. Men grupp trycket/flock instinkten kan komma fram hos vilken hund som. Ja i vilket djur som hellst. Kolla bara oss människor.
Jag älskar dessa hundar iaf. Det är bara djur.
Mini är fortfarande chockad. Men har smakat lite äpple iaf. Nu söker hon återigen en ny vän. Hon är van med kompis så det ska hon få fortsätta med.
…………………………………..