Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 525 ggr
Chomic
0

Underlag i hela buren?

Jag ska skaffa kanin, och ska hämta den imorn, men udrar bara om man ska ha underlag i HELA buren? Den kommer vara ute så jag undrade bara om det inte blåser bort? Jag har köpt såna hät al spån heter dem tror jag, samma som jag har till min hamster. Dom är som typ en till fem kvadratmilimeter stora och en milimeter tjocka fyrkanriga träbitar. Så ska jag ha dom på nerevåningen också då? Vi har gjort en botten till den av trä, och en sista fråga:Ska jag stänga av buren till en liten kanin på 8 v, så den inte kan ramlar ner?

så sammanfattat:

Ska man ha underlag i hela buren och ska jag stänga av nederväningen?

Fridaaaa
0

Ja det ska dem.
Utebur ska ju ha minst 3 heltäckande sidor, så det blåser inte bort :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Chomic
0

Okej, tack! Och det har den där uppe, men bara en nere… visserligen så täcks de sidorna av mammas planterings lådor som står på sidan om, ca 1 m hög.

Tack för hjälpen!

Fridaaaa
0

#2 Är det Hage där nere? Där behöver det ju inte vara t.ex spån :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Chomic
0

Kaninen är inte van vid gräs än så vi gjorde som en platå som vi ställde buren på.

[Tilde]
0

Det är nog bra om den får halm i bodelen så den kan bygga sig ett litet skönt bo att sova i osv. Det behövs ju inte, men det brukar uppskattas :)

Att stänga av nedervåningen är inte nödvändigt. Willow på 8 (9 veckor nu på lördag, men vi fick henne vid 8 veckors ålder) klarar fint att gå i trappan osv. :)