Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2720 ggr
Sweety
0

(K) Söker kanin

Nu söker jag och min syster en ny liten kaninunge. Alla som har kaninungar till salu är välkomna att skriva en liten presentation om kaninen samt föräldrarna och gärna visa en bild eller två. Ras spelar ingen roll och som jag tidigare skrivit är ALLA välkommna att annonsera. Vi vill helst ha en kanin med stamtavla och/eller hoppgener men det är inget måste. Några saker ni kan ha med i er presentation är t.ex. ; Kön Ras Personlighet hos föräldrarna Om föräldrarna är hopp eller utställnings kaniner och isf hur dom placerat sig Färg När kaninen är leveransklar Vart kaninen finns Ja, låt bara fantasin sätta gränser. 😜💚

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

pigelina
0

Kön: båda
Ras: Lejonhuvad kanin
Personlighet hos föräldrarna: Har tre kullar, alla är snälla och gosiga. Mamman i förtsa kullen är väldigt lugn, dom andra har mer spring i benen:)
Om föräldrarna är hopp eller utställnings kaniner och isf hur dom placerat sig: Första kullen: mamma 93p - pappa 89,5p
Andra kullen: mamma 90,5p - pappan ska ställas ut (Ingen är stambokförd mamman ska också ställas ut, båda kommer vara stamboksförda innan nästa år)
Tredje kullen: mamma 92p - pappa samma som ovan
Mamman till den sista kullen är hoppad och är faktiskt ganska duktig, inte tävlad så mycket men varit väldigt nära pinne.
Färg: Första kullen: havanna, Andra: vit rödögt, havanna + ev något mer Tredje: havanna, vit rödögt, egern mm
När kaninen är leveransklar: Första 22 Maj Andra och tredje: 17 Juni
Vart kaninen finns: Utanför Göteborg(transport brukar vara lätt att fixa)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

sweetys
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klart Sweety ska ha en Sweety ;) hihi

Jag har några viltgula kaninbebisar till salu:

Kön - både hona och hane
Ras - vädurskorsning (pappan är "hoppvädur", mamman är korsning mellan dvärgvädur och rex, och är själv rexpälsad med hängöron).

Personlighet hos föräldrarna - Båda föräldrarna har mycket energi och är trevliga att ha och göra med. Ingen aggressivitet hos någon av dem.

Om föräldrarna är hoppkaniner och isf hur dom placerat sig - Pappan Tallbackens Sudoku är svårklassad i rak och krok med 2p i båda. 1p i höjd 60cm. Mamman är knappt tävlad men visar god vilja och gör fina hopp. Hon har dock bara hunnit tagit en pinne.
Pappan har en kull sedan tidigare som jag är väldigt nöjd med, där två av tre ungar tävlar, och den ena är klassad svår rak 2p, svår krok 0p, höjd ej elit 2p (60cm) och längdrekord inofficiellt 180cm. Den andra är klassad svår rak 4p, svår krok 2p, längd ej elit 1p (170cm).

Färg - viltgula (har anlag för rexpäls men är normalpälsade själva, och ger endast rexpäls med annan rexbärare)

När kaninen är leveransklar - runt 11 maj
Vart kaninen finns - Västerås (åker ofta till Uppsala så leverans är inga problem)

bilder samt mer om föräldrarna finns på min hemsida: www.sweetys.se

och mer bilder på bebisarna finns på http://sweetys.dayviews.com (tror adressen är så…. bilddagboken iaf, och jag heter Sweetys där).

sweetys
1

just ja, det är ingen stamtavla på dessa, men härstamningsbevis och faktamapp på ca 20 sidor om släkten.

CorneliaAndersson
0

Kön: Hona Ras: Lejonhuvad kanin

Personlighet hos föräldrarna: Enligt uppfödaren så var föräldrarna jättesnälla att ha och göra med, aldrig agressiva. Haft någon hoppare längre bak, typ mormor eller morfar samt farfarn

Om föräldrarna: är hopp eller utställnings kaniner och isf hur dom placerat sig: Tror att farfarn hoppade upp till krok lätt och kom på 7:de plats (ej helt säker på detta)

Färg: Weinertecknad Svart/Gul Japantecknad

När kaninen är leveransklar: Nu (är ca 9 månader)

Vart kaninen finns: Norra Skåne men transport brukar kunna fixas :)

(Finns p,g,a. färgen inga utställnings chanser)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

michellekrantze
0

Kön Hane
Ras Hermelin/lejonhuvad kanin
Personlighet hos föräldrarna Pappa: Slickas mycket och gärna, vänlig men bestämd, social och orädd. Mamma: Vänlig, tålmodig, nyfiken och lugn.
Färg Biege (vilt eller otter), gröna ögon med rubinglans.
När kaninen är leveransklar Om 5-6 veckor.
Vart kaninen finns Östergötland, väderstad. Kan transporteras till närliggande städer (Tranås, Linköping, Motala med mera)

Den här killen är tuffast i kullen, var först i utvecklingen och är mycket trevlig. Han är modig och har mycket spring i benen, skulle trivas bäst där han har stor plats att röra sig eller får någon typ av aktivitet som gå ute i koppel eller hoppa. Är gul (cc), havanna (bb) och blå (dd). Troligtvis gog men kan också vara viltfärgad (svårt att se skillnad). Är wienertecknad utan synlig wienerteckning.

varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns

Clariiz
0

Kön: Båda
Ras: Lejonhuvad/Dvärgvädur
Personlighet hos föräldrarna: Lugna och snälla och väldigt frammåt. 
Om föräldrarna är hopp eller utställnings kaniner och isf hur dom placerat sig: Pappan hoppar bra. Dock har jag aldrig tävlat honom och minns inte hur han placerade sig innan han kom till mig. 
Färg: Brun Zobel weinertecknade
När kaninen är leveransklar: Tisdag v. 19
Vart kaninen finns: Eskilstuna, södermanland. Transport till västerås och stockholm är inga problem. 

www.ingespjuta.webs.com

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

tootiis
0

Kön: Hona
Ras: Lejonhuvad dvv/Gotlandskanin
Personlighet hos föräldrarna: Mamman, som då är en Gotlandskanin är snäll på alla sätt och vis. Kan dock skydda matskålen.. Men hon är även bra på att hoppa. Pappan, Lejonhuvad dvärgvädur är genom snäll! 
Om föräldrarna är hopp eller utställnings kaniner och isf hur dom placerat sig: Pappan är mer eller mindre egentligen en kelkanin. Mamman, har hoppat lite med henne här hemma. Har dock inte tävlat. 
Färg: Rysstecknad, rödögd
När kaninen är leveransklar: Nu 
Vart kaninen finns: Västernorrland, Örnsköldsvik [transport brukar ju gå att lösa]

Heaven som hon heter, är en riktigt mysig kanin! Bor just nu med sin bror, och hon stortrivs. Så hon kommer säkert gå bra ihop med andra kaniner. Redan när hon bara va några veckor så visade det sig att hon kan hoppa riktigt högt! Från golvet ända upp på soffryggen [ca 1m].

Med sig får hon härstamningsbevis, övergångsfoder mm :)

// MT ♥

jessica336
0

Kön  : tjejer :)

Ras: 75 % dvärgvädur & 25 % lejonhuvad

Personlighet hos föräldrarna: Mamman: kommer fram dirket och vill lukta på en, men gillar inte att bli klappad på rumpan, men huvudet går bra :)

Pappan: Sitter redan och väntar på en när man kommer och älskar att bli klappad och gillar att vara i knät :)

Om föräldrarna är hopp eller utställnings kaniner och isf hur dom placerat sig : Ingen av föräldrarna är hopp eller utställningskaniner, och ungarna kommer inte att få stamtavla.

Färg: Har två tjejer kvar och en av dom är zobelsiames brun och den andra tjejen är svart otter, den är även lite brun i nacken från mammans färg madagaskar :)

När kaninen är leveransklar: Dom är leveransklara imorgon , alltså 10/4 så dom föddes på alla hjärtans dag!

Vart kaninen finns: Kaninen finns i dalarna mellan leksand och borlänge :)

jessica336
0

den svarta ottern :)

meerschweinchen
0

Kön: Hm vet inte än men skulle tro att det är av bägge.

Ras: Rex

Om föräldrarna: Mamman: Alice som mamman heter är en svartdalmatiner som är utställd på 95 poäng och stamboksförd. Alice är en glad och framåt kanin, blir gärna klappad, kommer alltid fram till mig när man kommer till henne. Och kan säga att hon framförallt är busig! Älskar att busa med matte ;) Pappan: Pappan som heter Bosse är en viltgul rex, han är utställd på 94 poäng och stamboksförd. Bosse är  lugnare än vad Alice är, annars är dom rätt så lika han är nog lite gosigare än vad Alice är.

Färg: 4 av ungarna är viltgråa och 3 dalmatiner.

Leveransklara: 11 maj

Var finns kaninen: Utan för Nordmaling, västerbotten.

Övrigt: Vill du veta mer är det bara att höra av sig, kanskicka bilder på föräldrarna. Stamtavla kan följas med om det önskas.

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Och en bild på dalmatinerna

Mvh Sabine

MagicMuggle
0

Har en kanin till salu men hon är 1 år men jag skriver iaf :)

Namn: Angel

Kön: Hona ej kastrerad

Ras: Blandning mellan Hermelin och dvärgvädur så hon har ej stammtavla :(

Färg: Vit men några svarta fläckar

Mamman som är en hermelin va hemskt elak men Angel har inte ärft hennes humör alls! Pappan är lung och snäll och har lite hoppkunskap. vet inte vad han har för placeringar men han har varit med på några tävlingar vad jag vet. (det är min kompis kanin)

Angel är snäll som ett lamm och har aldrig fräst eller bitits. Hon är stor om man tänker på att hon är 50% hermelin och hennes mamma va pytteliten men hon har väll blivit som sin pappa :)

Jag har försökt hoppa med henne men de gick inte så bra då jag inte hade några riktiga hinder så hon rev dom med näsan men jag tror hon skulle kunna bli duktig om man tränade henne.

Hon finns i Borlänge i Dalarna :)  Pris 150:-

Bilder finns på http://hastkrafter.zoomin.se/A142792 Angel är den vita och mamman är den ljusbruna med en svart rand på ena sidan :) pappan har jag inget kort på tyvär men han är svart och vit

NinaDson
0

Hej!
Jag har kaninungar i rasen Dvärgvädur rex. Både honor och hanar, i många olika färger :)
alla är efter stabila föräldrar.
Kan mycket väl passa till hoppning.

Kaninungarna är framåt, nyfikna och sociala.

Transport kan fixas.

Kaninerna är två hanar som är lev. klara nu

JessicaOlin
0

kaninungarna har inte kommit än  men kommer om några veckor :)

Kön båda hoppas jag :)
Ras Dvärgvädur
Personlighet hos föräldrarna pappan lite sprallig men jättesnäll och kelgo
mamman är underbar och kelgo
Om föräldrarna är hopp eller utställnings kaniner och isf hur dom placerat sig:
pappan är utställd  tror hans poäng låg på 94p har inte de i  huvudet
mamman är inte utställningsbar
Färg vet jag inte  än
När kaninen är leveransklar ca:11 veckor är dom leveransklara
Vart kaninen finns: småland  i lammhult lite utanför växjö

mer info så kan du fråga :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Ambellah
0

Är ni intresserade av en upphittad kanin?

Mvh Alice och Morpen :)

Sweety
0

#15 Kanske. Hur gammal är den? Kön? :) Super söta kaniner alla! Det blir svårt att välja .. Haha. .. ;)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Ambellah
0

#16 eftersom att den är upphittad vet vi ej ålder. Vi ska troligen fånga in den imorgon men vi har ingen bur åt stackarn.. Dock skulle jag tippa på att det är en hermelin som blivit utslängd av sin ägare som tröttnat på den.

Mvh Alice och Morpen :)